Alla inlägg under maj 2010

Av Frida Johnsson - 19 maj 2010 19:36

Just nu gillar jag varken skola eller cvpiga datorer. Frida har smått panik...... GAHAAA varför räcker inte tiden till och varför går den så fort när man behöver tiden...


Hinner inte skriva om min dag, får se om jag kommer ihåg imorrn..

Av Frida Johnsson - 17 maj 2010 19:03

   


Ja, här ser vi en riktigt hemsk allergisk reaktion. Sitter och kollar på läkemedel angående casen vi har i skolan. Ser att toxisk epidermal nekrolys står med på en sällsynt biverkning och tänkte jag skulle kolla upp detta. När jag söker på det får jag upp en artikel om Eva Uhlin som råkade ut för detta, ja ni ser bilderna. 


En Panodil tog hon - och detta fick hon på köpet. Fy f*n.

Artikeln från aftonbladet jag hittade.Måste läsas säger jag bara!

Och här är  Eva Uhlins blogg


 




Av Frida Johnsson - 15 maj 2010 18:52

Casen är otroligt jobbiga när man varit vaken lite mer än 24 timmar sträck och bara sovit typ fyra timmar på de.... Men så går det när man har praktik och sen ska hämta familjen på flygplatsen.


Är helt död och försöka aktivera hjärnan med sjukdomar osv då är inge lätt match. Förhoppningsvis slocknar jag snabbt ikväll :)

Av Frida Johnsson - 14 maj 2010 05:48

Vilken underbar tid det är med praktik :) Igår sträckte jag på hela kroppen på väg hem från sjukhuset... :) Får skriva mer sen, för ska strax dit igen :)

Av Frida Johnsson - 12 maj 2010 19:12

Idag var man i skolan. Först en förläsning om omvårdnad vid stroke. Vilken otroligt bra föreläsare vi hade. Hon verkligen brann för detta. Riktigt roligt att lyssna på då! Sen var det omvårdnadshandledning. Kändes bara som man satt av tiden där, var inte så jätte givande.... Men det varierar ju klart. Annars har man varit på ICA's utförsäljning, 50% i hela butiken, så blev lite av både det ena och andra. Väldigt utplockat dock. Sen kollat på en bil också... lite sugen. Får se hur det blir :)


Men nu blir det mat, sen lite ´plugg och sen bingen för ska upp på praktik imorrn. Tjo!

Av Frida Johnsson - 10 maj 2010 21:10

Dagen har varit väldigt händelserik, eller jag har iaf hunnit med rätt mycket.

Skrev ju lite jag gjort innan så nu fortsätter jag ;)

- Tagit en löprunda och hittat 4 st hittut-checkpoints.

- Gjort klart ett case i skolan och börjat på ett annat.

- Kontaktat Eva som har hand om utlandspraktiken och fått besked om att jag får åka till Vietnam.

- Plockat undan lite här hemma

- Handlat

 Och så har jag träffat Jennie. Spanat in hennes lägenhet, fikat och kollat lite butiker. Väldans trevligt! :) Nu ikväll har jag suttit och kollat igenom halvtidsbedömningspapprena, fatta svårt detta är. Får gå som det går imorgon.


Måste visa med de fina rosorna Eric kom med till mig igår :)

      


Så det har varit en del idag. Imorrn är det praktik igen. Kuligt. Så det är dags att skalla kudden nu. Godnatt

Av Frida Johnsson - 10 maj 2010 18:42

Jag, Frida Johnsson, ska i april nästa år göra min praktik i Vietnam, Uong Bi !!!!!!



I´m happy!

Av Frida Johnsson - 10 maj 2010 09:42

Gick upp rätt tidigt idag så har redan hunnit med lite grejer.

Bland annat

- Fixat recept till Erics mamma

- Fixat till Kyrkhults Sk's hemsida

- Kollat upp mitt abonemang på Telia MobiltBredband.


Och nu har jag också registrerat mig på hittut.nu. Detta innebär att i väntan på att Jennie ska höra av sig ska jag nu ska byta om till löparkläder och försöka hitta några checkpoints. Satsar på 4 idag iaf. Ligger rätt nära mig så borde jag klara :)


PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Ovido - Quiz & Flashcards