Alla inlägg under maj 2010

Av Frida Johnsson - 31 maj 2010 15:03

Igår firades mors dag. Började dagen med att stå i köket och baka. När jag jobbade i Ryd fick jag ett recept på en riktigt god kaka, som jag tänkte göra.

Det hela började dock dåligt. Första kakan upptäckte jag när jag satt in den i ugnen att jag bara tagit hälften så mycket smör. Andra försöket så läckte degen ut ur formen (lånad form så visste inte detta). Tänkte att detta inte var min dag!


Menmen. Trots detta blev faktiskt båda kakorna goda! Så den ena fick farmor och den andra fick mamma. Firade som sagt hos farmor med smörgåstårta sen till kaffet min rabarberkaka med mandelmassa på. Riktigt mumsigt och mät blev jag! Fick hem ett gäng rabarber av farmor som tack för kakan, detta ska frysas in och ta fram vid speciella tillfällen ;)


Åkte hemom en runda, visade klara hur man gjorde frisyren jag hade på Idas student, lekte med molle, testade klaras hårförlängning, plockade blommor och lite sånt...


Sen blev det hem, baka ännu en kaka. Denna gången till Erics mor. Så efter pojkarna slagit in deras presenter så gick vi till henne. Blev bjudna på stek och fika igen. Mucho nice. Sen hem senare på kvälle för att titta på Bridget Jones dagbok på tv och lite pepparchips till det. Vilken dag!

Av Frida Johnsson - 31 maj 2010 14:48

Ofm BAL! :)



               


   

Av Frida Johnsson - 31 maj 2010 14:45

Fredagen bjöd på tidig uppgång efter det sena studentfirande, rätt jobbigt. Men praktik stod på schemat. Gjorde mitt ankomst samtal och fick det massa stressigt så detta var på slutet av dagen, men envis som jag var ville jag göra det själv trots att det var folk som frgade om de skulle a någ åt mig :) Kändes bra när det var över iaf :) Dessutom fick jag ännu en kommentar som fick mig att sträcka på ryggen, detta var vid lunchen. "Du ska vara stolt för du är himla duktig, funkar mycket bättre med dig än de flesta T2:orna" Hihi, förgyllde dagen, visse är det roligt med beröm? ;)


Sen blev det hem och byta kläder och snabbt köra till Ofm igen :)

Av Frida Johnsson - 31 maj 2010 14:06

Bildkollage från studenterna i Olofström...

                 


Så har Ida också tagit studenten! Säger Grattis ännu en gång, märks verkligen att studenten är något alldeles extra! :) Visst är min Kusse otroligt fini sitt stora leende!! :)


 

Av Frida Johnsson - 31 maj 2010 14:00

Är vad jag är för tillfället. Har mycket att göra. Dels praktiken, dels tentaplugg, dels slutbedömning, dels morsdagsfirande, dels studenttider för kusin och bror.... Mycket att tänka på. Och tiden springer ifrån mig så hinner inte med allt jag borde.


Men ja. Sen sist har jag varit på student för min kusin, kollat hennes bal, firat morsdag hos farmor med familjen och sedan hos Erics mamma som också till dagen fyllde år, Haft praktik och klart pluggat sönder.


Nästan så jag får göra inläggen var för sig, tror jag gör det för att ni lättare ska hänga med ;)

Av Frida Johnsson - 27 maj 2010 11:20

Nu är mitt liv på väg ner i botten, vet inte hur jag ska göra eller vad jag ska ta mig till.... Puh. Mycket som gör att det inte känns bra nu.


I vilket fall så jobbade jag ju natt på praktiken. Var det tråkigaste natten EVER!. Gjorde ingenting. Satt och tittade på tv i stort sett hela natten. Bortsett från tv tittande läste jag igenom allas jornaler på hela avdelningen i brist på annat, kollade mail. Kollade tvplay. Ja. Så onödigt att vara där. Lärde mig inte ett skit. Menmen,,,


Idag ska man iaf på kussen student. Ska bli skoj :) Uppdaterar mer senare, kanske.

Av Frida Johnsson - 25 maj 2010 00:28

Vart på praktik idag igen. Gjort 20 dagar nu, alltså är det bara 6 kvar. Sjukt...



När jag kom hem blev det till att göra en första städning av min pärla ;) Har dammsugit så gott jag kunnat med vår dåliga bärbara dammsugare och torkat av instrumentbrädan. Men det finns fortfarande lite kvar, luktar lite så ska ta klädselrengöring osv så småningom. Sen klart tvätta den utvändigt, men det verkar som att pojkarna är sugna på det så ska kanske låta dom göra det. Rätt skönt om de kunde gjort de med :)


Sen har man ätit lite god mat, pluggat och tittat på en någon lustig film ->  Kick-Ass


Och nu försöker man vända dygnet eftersom natten väntar på praktiken... Uh.

Så nu får jag hitta på nåt annat för att hålla mig vaken.




Lustigt vad en mening kan göra.. från topp till botten!

Av Frida Johnsson - 25 maj 2010 00:02

Jag hinner verkligen inte med!


Skrev senat i ondags, så var har jag gjort sen dess. Mjo. Haft mina två första case-seminarie i skolan. Gick svuveränt. Mycket givande och lärorikt, speciellt när lärarna testar en... Det var torsdagen, frågan är va tusan jag gjorde i fredags...


Jo, jag jobbade kvällen i Ryd. Sjukt länge sen jag var där och jobbade nu. Sjukt glad att jag tog passet ändå för vilket bemötande man fick när man kom dit! Helt otroligt. Alla var glada och frågvisa. Visade verkligen att de tyckte om att jag var tillbaka och va de tyckte dte var synd att jag inte skulle jobba dagtid med dem i sommar. Härligt att få höra sånt, var helt till mig hea kvällen sen ;)


I lördags, drog till Olofström. Parkerade bilen hos farmor för att därifrån gå in mot holje marknad. Så pratade man lite med henne också, trevligt. Ångrar mig dock att jag inte gick inom henne sen igen... Menmen. Blev lita marknadsgodis och korv köpt på holje. Sen drog man då regnet blev jobbigt. Hem till päronen och hälsa på, fikade och lite så. Väldigt trevligt.


Söndag. Dag ute med båten. Riktigt härligt faktiskt. Grillade, gick runt, solade lite, fikade. Körde hem när de tjocka molnen kom. Ingen ide att sitta där ute då. Sen hem, packa upp, Sen bar det av till Växjö. Biltittade och hem kom man också, fattigt men med en pärla... :P

PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Skapa flashcards