Alla inlägg under november 2010

Av Frida Johnsson - 28 november 2010 16:10

vilken dålig uppdatering det har blivit senaste! det har iaf hänt en hel del grejer så har inte haft tid. Bortsett allt som har med skolan att göra så har syrran varit hos oss två kvällar denna veckan. har tittat på film sen har hon sovit hos oss. I fredes var vi två även i Karlskrona för lite shopping. Inhandlades lite julklappar av klara, själv är man ju redan klar med detta :) Förrutom till eric.... och nu i helgen har jag varit hemma. Alltså har jag umgåst väldigt mycket med klara. Men det är trevligt!

igår var jag på Kyrkhults sportklubbs 80års jubileums fest. Var riktigt trevligt faktiskt. Jag delade ut massor av utmärkelsepriser till våra kära kyrkhultare. Väldigt roligt faktiskt :) och trots att jag var så mycket yngre än alla andra som var där kändes det verkligen roligt, inte ofta det brukar bli så annars.

Idag har jag även varit duktig. Jag och bror sprang en runda imorse. Kände att det behövdes för har inte blivit något tränade denna veckan pga att syster varit på besök och jäkla blekingetrafiken och dess försenade tåg. Suck på det säger jag bara!!!!

Ikväll blir det en färd mot bromölla för att se Harry Potter med Malin, Fibban, syster och bror. Ska bli nice. Vill verkligen se den filmen. Dock dåligt att inte nästa kommer att kunna ses snart :/ dessutom bryter jag nu traditionen jag och anna haft. Vi har ju sett alla Harry Potter filmerna ihop på bio. Attans bananer. Så går det...

Nej, nu lägger jag ner här. Glad första advent allesammans! :)

Av Frida Johnsson - 19 november 2010 19:03

Fy bubblan vilket tråkigt väder det varit idag, hela dagen dessutom. Jag som hade tänkt att springa en runda eller gå en runda - iaf ut och röra på mig idag. Men tack vare det väldans oinspirerande vädret har jag varit inne HELA dagen. Sjukt....

Men har iaf gjort lite nytta här hemma. Städat, grejat med räkningar och städat bland skolpapper och andra papper så de har hamnat i pärmar och lådor där de ska vara, och kollat upp en massa viktiga saker :) Nöjd!


 

Av Frida Johnsson - 19 november 2010 12:17

Har ni sett att Kan Dee fått in nyheter... jag bara älskar dom! Grymt snygga. Vill, vill, vill ha!


           


I övrigt.. Skolan rullar på, kosten har jag hållt i snart en vecka! och igår tränade jag på gymmix. Lottas pass är grymt jobbiga. Men nöjd är man efteråt!


Igår träffade jag Bosse på CityGross som ville ha uppdatering över SMIarna. Haha pigg och glad var han iaf. Roligt var det när han berättade om att han Skype:ade med sin barnbarn. Tänk att t.o.m pensionärer använder det :)


Av Frida Johnsson - 16 november 2010 20:20

Än så länge har jag lyckats med att inte ta något snedsteg i kosten. Så två hela dagar utan kolhydrater eller socker. Fast var jäkla svårt att gå förbi allt gott när man handlar. Men det ska gå, bara 12 dagar kvar sen får jag ta in lite kolhydrater igen. Menmen...


Idag har jag varit ledig. Skönt! Har dock inte gjort ett skit. Skulle egentligen till gymmix ikväll var det planerat men icke. Omotiverad skrev jag till sis och frågade om hon skulle dit. Egentligen bara för att jag skulle få en anledning till att jag skulle asa mig dit. Men hon kunde inte. Så ingen gymmix för mig...Få se om jag lyckas ta mig samman och göra lite övningar här hemma istället.


Nahe, annars säger jag trevlig tisdagskväll



Av Frida Johnsson - 15 november 2010 19:10

Japp. Nu är helgen förbi vilken innehållit jobb, fars dag firande och lite annat småfix. Men framförallt har helgen varit onyttig eftersom jag nu har bestämt mig...


Ja, jag ska ändra mina kostvanor. Ska följa en diet, som heter GI, för att försöka få bort mina problem med eksemen. Har hört att det funkar på andra så jag hoppas att jag kanske också kan slippa dom, eller iaf förminska problemen. Så i helgen firade jag att jag skulle bli nyttig med onyttigt. Haha. Så nu följer det två veckor utan kolhydrater, vet i tusan hur jag ska lyckas men det ska lyckas. Mitt största problem kommer bli frukostarna och mellanmålen i skolan eftersom mina tidigare bara innehållit kolhydrater i stort sett. Så imorse blev det faktiskt en mini-hotellfrukost med stekt ägg, keso och physalis. Tur jag tycker om ägg, för det lär det bli mycket av dessa två veckor! 


Nu ska här nog avnjutas en kycklingsallad!

Av Frida Johnsson - 14 november 2010 11:13

Har ni förresten sett den nya lill-stjärnan. Sjukt duktigt, 9 år har jag förmig att hon är. Grymt!



Av Frida Johnsson - 14 november 2010 11:06

 


Då var det Fars Dag idag. Därför åkte man hem till lilla papsen så han skulle få lite uppmärksamhet idag :) Får se vad som kommer ske idag, beror nog lite på vädret. Just nu ska jag underhållamig med att titta på när pap och bror ska spela fifa fotboll. Hihi!

Av Frida Johnsson - 13 november 2010 11:33

Satt och läste i en resebilaga från Aftonbladet idag och såg ett litet inlägg om avloppshotellet Das Park i Tyskland. Tyckte detta var grymt häftigt. Man bokar på deras hemsida och får då en kod som man sedan öppnar sitt avloppsrör med :) Rumspriset är valfritt, man betalar helt enkelt vad man tycker det är värt i efterhand! Galet!


[Länk] till Das Park's webbsida


 

PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Skapa flashcards