Alla inlägg under juni 2010

Av Frida Johnsson - 30 juni 2010 13:17

Försvann i ett nafs. Midsommar började med en båttur ut till Bockö med Älsklingen. Åt räksallad innan lite droppar kom från skyn. Men det gjorde inget, var så smått så var bara att krypa under filten och ha det mysigt. Somnade t.o.m en stund. Sen blev det efterrätt, jordgubbar :)


På kvällen var vi i prästslätten med lite annat folk. Åt midsommarmat och spelade lite kubb. Jag fick dock åka tidigare för skulle jobba natten. Lördagen spenderades hemma, gick fort. Sen åka till Ryd igen för jobb. Söndagen steg jag upp tidigt. Tog bilen tog Svängsta och lämnade av bror, sen så drog jag och sis vidare till K-hamn och båthamnen för att ta en tur ut på sjön tillsammans med Eric och Martin. Blev en bra dag, trots bränt fett på kroppen ;) På kvällen hyrde vi en film. Som jag somnade till, inte så konstigt pga av den lilla sömn jag hade fått.


            Underbar dag :)


Måndagen.. sov jag ut läänge. Minns inte riktigt vad jag gjorde sen.


Igår däremot. Min födelsedag. Funderade över det dagen innan att det var första året som jag inte tänkt på att det är min födelsedag imorrn. Innan han man alltid längtat, legat sömnlös osv :P Men detta året kom den bara, utan några känslor om de. Är det för att man vet att det inte blir som de andra åren när familjen kommer in och sjunger för en på morgonen? Eller är det för att man blivit så "gammal" nu så att det bara går utför ändå och inte vill veta av födelsedagarna? ;) Efter 20års dagen har man ju inte mer man längtar efter. Ni vet.

15 år - byxmyndig, moped

18 år - man får gå ut på krogen, körkort osv,

20 år -  man får köpa ut på systemet...

Nu är de bara 30-, 40- och 50års kriserna som väntar :P


Jaja, födelsedagen spenderades iaf i sandviken med mamma och syster. Trevligt, varm och blev t.o.m ett första dopp för mig. Var där några timmar sen åkte vi hem för att äta kladdkaka med jordgubbar och grädde. Och så klart öppna paket. Fick massor av bra grejer som brödrost, locktång, skärp, lite pengar, tallrikar, underkläder. Av Eric fick jag också massa fint - min cykel, cykelkorg, presentkort på gina och rosor :) Super bra! När jag kom hem stack vi ut med båten och låg i kvällssolen, åt lite räksallad och vattenmelon. Mumsigt.


Idag ska jag fixa lite grejer sen blir det jobb inatt igen...  

  

Av Frida Johnsson - 24 juni 2010 11:09

Här var det länge sen man skrev. På senaste tiden har jag:

- Börjat på mitt nattjobb

- Varit ute med båten

- Varit på mitt första Blekinge Idrottsförbund möte

- Fått reda på att jag fick VG i sista kursen i skolan och därmed inte kuggat på något hela första året!!

- Varit hundvakt i helgen, härligt!

De var nog det mesta...

Så nu vet ni vad jag haft för mig. Nu blir det att ta en tur med cykeln!

 

Av Frida Johnsson - 15 juni 2010 20:07

Ja, då var första natten gjord. Jag var riktigt pigg HELA natten. Jag förstår inte, för hade inte hemskt mycket att göra. Dock väldigt trevliga, pratglada och riktigt roliga arbetskamrater, kanske det som gjorde susen! Hemfärden var riktigt seg dock. Men inte kunde Frida somna när hon kom hem, hur trött hon än var. Suck. När jag väl somnat vaknade jag igen vid halv 11 (alltså efter 2-2.5timme) Är det normalt efter ett 10 timmars pass? Tror inte det. Var vaken till 13 sen lyckades jag somna till lite, tills mannen kom hem från jobbet. Så har iaf f¨tt sex timmar. Hoppas jag kan somna nu ikväll iaf för det är ju introduktion på dagtid imorrn.


Vill ha reda på tentaresultaten nu.... Så man kan ta sommar på riktigt!

 

Av Frida Johnsson - 14 juni 2010 13:50

Igår var jag hemma och hjälpte pappa. Började med att köra till Alltidhult för att släpa och bära stockar. De sista vägde bly kan jag säga och när jag skulle ut och slänga en soppåse på hemvägen trodde jag att kroppen skulle ramla ihop, sikken tung påse xD


     

Lite bilder från skogen, ser nästan riktigt tjock ut ;)


Väl hemma blev det lite vila och mat. Sen skulle vi bära upp en riktigt tung sak på övervåningen, förstår inte varför de ska byta tvättställ/handfat på toa. Speciellt till en som är tung och otymplig att bära upp. Jaja, sen var det dags att flytta en gammal affärsdisk från ena sidan av garaget till andra. Jäkla tung sak det med.

Så här känner jag mig efter cykelturen i lördes och skogsarbetet från igår!

Och ja, kan meddela att mina axlar, biceps och rygg fått träningsvärk som heter duga. Hoppas jag slipper lyfta på gamlingarna inatt på jobbet ;)

 



Av Frida Johnsson - 13 juni 2010 20:04

Här kommer lite bilder från brors student och Bal! :)



Bal

 

   

   

        

Linnea                      Duljan                     Carro&Franz         Jag i hörnet ;)


Studenten


     

     

           



Student tiden är över nu även för bror min.

Av Frida Johnsson - 13 juni 2010 18:31

Igår var det världens skit väder ute. Regnade och blåste som tusan. Jag och Eric cyklade en runda på tio minuter och möttes av regnet så blev till att åka hem. Sen fortsätte jag min städning som påbörjades i fredags. Efter all praktik och tentaplugg har städningen kommer allra sist på att-göra-listan. Så nu är det snart fint här igen ;)



Eric fick åka in och jobba senare på eftermiddagen. När jag upptäckte att de svarta molnen försvann stack jag ut på cykeln. Cykelturen med inslag av löpning, powerwalk och kartläsning tog nästan 2 timmar och tre checkpoints hittades på hittaut.nu. Grymt nöjd med detta! Dock var jag riktigt riktigt trött efteråt! Här kommer lite bilder från boön! :)


 



Av Frida Johnsson - 11 juni 2010 19:54

Gårdagen.

Började med att jag hämtade upp Fia på tågstationen sen begav vi oss mot Kristianstad för att skriva tentamen. Nervösa var vi, men det kändes bra så jag hoppas det går bra med! Sen blev det hem, dock hade jag inte en tanke på att rockfestivalen kunde skapa en bilkö, som tar en timme att komma igenom. SUCK! Sjukt jobbigt. Tog liksom bilen för att komma hem snabbt men det sket ju sig helt fullständig. Hade gått snabbare med tåget.


Iaf. Hem och byta om och greja med blommor osv. Sen kl 17 rusade studenterna ut. Blev en riktigt rolig kväll med massor av folk hemma. Saknar studenttiden, kom jag på under kvällen. Iblandönskar man att man kunde backa tillbaka bandet! Tänk att det är 2 år sen? Tiden går snabbt.


Kommer ladda upp bildregn på bror imorrn! :)

 

Av Frida Johnsson - 9 juni 2010 21:02

Nej, nu får det räcka. Kommer ha tentaångest ända till imorrn. Hoppas jag kan sova bra. Får iaf sällskap i bilen ner av Fia så blir inte så tråkigt. Bara hon inte rör ihop det för mig :P


Efter Eric kom hem idag la jag ner plugget, hoppas helt enkelt på att jag fixar den. Tog en tur med nya röda cykeln jag köpte i helgen. ÄNTLIGEN har jag en fungerande cykel!! Lycka på hög nivå!Kul att röra på fläsket lite igen


Tentamen och utsprak står näst på schemat

Gonatt!

 

PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Skapa flashcards