Alla inlägg under oktober 2010

Av Frida Johnsson - 29 oktober 2010 18:17

Idag kom min kära sis och hjälpte mig inför morgondagen. Blev en trevlig tur på staden. Där jag även fick massor av "måste" gjort såsom bank och urmakar besök plus lämnat brev på lådan. Gotte att det blev gjort. Äntligen! Köpte även en nu klänning på JC :)


Sen blev det hem till kärrabol,för att färga mitt hår. Dock blev inte besöket som jag tänkt. Kom hem tidigare til min kära sambo. Så otroligt skönt att få en välkomnande kram. Dock ska han inte vara hemma ikväll så jag ska sitta i min ensamhet och frossa i något onyttigt... Vet dock inte vad ännu, men känner verkligen att jag behöver det. Hoppas verkligen det går något bra på TV ikväll annars kommer jag dö... för jag är så trött, så trött, så tröött på dagen som började bra...

Av Frida Johnsson - 27 oktober 2010 18:24

Japp. Nu har det tränats igen. Igår var jag på Gymmix Cirkelträning. Sista gången vi skulle köra Box så det blev tre varv istället för två. Dock kändes det mycket lättare att köra tre. Vet att det låter knas. Men sista varvet körde vi bara 30 sek istället för 45 sek vilket gjorde att det kändes att man knappt hann börja. Och då öste man verkligen på! :) Göttans!


Idag var det egentligen tänkt att jag skulle köra ett morgonpass. Men istället blev det till att göra klart redovisningsmaterialet inför nästa veckas muntliga med Ida. Gick snabbt så va rätt gött ändå. Sen kom mina kära småsyskon och hämtade böcker som ska in på bibblan i Ofm.


Alltså skedde mitt tänkta morgonpass på eftermiddagen istället i duggregn och blåst. Men inte stoppade detta mig. Ångrar verkligen inte att jag tog mig ut. Grymt skönt att springa längs strandpromenaden och blåsten göra att det luktar riktigt hav. Super härligt. Dessutom gör ju duggregnet att det inte blir så jobbigt varmt och det blir lättare att andas :) Dock var jag väldigt kissnödig så efter 40 min fick jag springa in för att gå på toa :P Dumt av mig att inte tänka på det innan....


Fick även en snabbvisit av min äldre sis som hjälpte mig med bankgrejer. Trevligt! Så idag har jag nästan träffat alla min syskon :P


Nej, nu blir det lite TV!

Av Frida Johnsson - 25 oktober 2010 21:08

Hittade en helt underbar inspirationskälla till löpning imorse. För er som inte fattade galoppen med min fina lilla text om gyllene skimmer i vardagen. Läs här - [Länk]. Jag verkligen länbgtar efter en dag då jag har den styrkan, både fysiskt och psykiskt att kunna "råka springa ett marathon" :) Miranda är verkligen stark!

Av Frida Johnsson - 24 oktober 2010 21:21

Varför känns det alltid som att man aldrig hinner med något när man är ledig :/ Helgen har gått super fort IGEN! Förstår inte. Visserligen tycker jag veckorna springer iväg också. Menmen.


Har ändå hunnit med ett gympass och ett simpass i helgen. Plus att jag har storstädat hela lägenheten. Och då menar jag verkligen hela och storstädat! Rätt skönt. T.o.m putsat alla fönsterna. Så nu kan man äntligen se ut igen, eller börja använda persienerna igen ;)


Annars har det nog varit rätt slött. Såg Twilight och New Moon igår efter varandra så blev en lång filmkväll med gubben. Rätt skönt. Lagade dessutom en ny maträtt igår. Pumpa pasta... Hittades nog i Icas Buffé. Rekommenderar den verkligen! Mumsigt! Vi gjorde även knapperstekt bacon till så det skulle bli lite kött i pastan :)


 

(Klicka på bilden för att se receptet)

Av Frida Johnsson - 22 oktober 2010 16:08


Ni som har Bloglovin har säkert sett detta då Plan lagt upp ett sponsrat inlägg där.


Världen över diskrimineras flickor – bara för att de är flickor. Särbehandlingen börjar redan före födseln. Visste du att:

  • 96 miljoner unga kvinnor i åldern 15-24 inte kan läsa eller skriva?
  • 140 miljoner kvinnor har blivit könsstympade?
  • Varje timme dör 60 flickor eller kvinnor till följd av graviditet eller förlossning?
  • 28 000 flickor under 18 år gifts bort varje dag?

Stöd Plans insamling så att vi kan skapa förändring för flickor över hela världen!


[Länk] För att läsa mer om Plan och projektet

[Länk] Om du också vill lägga upp detta på din blogg



Av Frida Johnsson - 22 oktober 2010 07:22

Fick lite extra tid här på morgonen då Ida överraskade mig med att köra ända in till skolan. Göttans! Så tänkte visa er lite konst, som jag tycker är helt underbar. Enkelt men grymt snyggt! Kollektionen har 20 motiv i olika storlekar och är tryckt i en begränsad upplaga om 30 printar per motiv. Alla är numrerade och signerade. Pris från 550kr.


[Länk] till konstnärens hemsida


         


Av Frida Johnsson - 21 oktober 2010 13:55

Glömde skriva om att jag var på kära hemtrakter i förgår och igår. På tisdagkvällen var jag tränare i Kyrkhult. Gamla kära gymnastiksal. Fick många minnen och hoppas på att mina tisdagskvällar där kommer bli bra framöver. Sen var mina tankar på hemfärd efter träningen men brur övertalade mig att sova över och ta ett träningspass på morgonen med honom. Och eftersom jag var ledig dagen efter så varför inte? Och jag ångrar verkligen inte det. Var så grymt härligt att åka upp till kyrkhults gym och lyfta skrot. Var så länge sen opch det gymmet har jag verkligen längtat efter!


Det på mionde mig iaf om gamla tider så jag letade upp min gamla träniningsdagbok här hemma och får väl skriva den text som jag skrivit i den som får, iaf mig, att hitta motivation och glädje i idrotten :)


"En joggingtur på morgonen. I en insprungen träningsoverall och i ett par bekväma skor kliver jag ut genom dörren och andas in hela världen. Den svala morgonluften fyller hela min kropp - sen låter jag vägen leda mig framåt.

Jag kan hitta skönhet och njutning oavsett väder, ett stilla vårregn, en het sommarmorgon, de första minusgraderna som förvandlar andedräkten till rök eller leran som sipprar in i skorna en blöt höst... Men jag springer, frihet finns i det rytmiska trummandet från mina steg, pulsen och värmen från musklerna talar om att jag lever. Här är jag som jag vill vara, detta är mitt sanna element.

Stark, stolt och oövervinnelig"


Visst låter det helt underbart! Precis så kände jag. Även om texten handlar om löpning är det ändå en känsla av nöjdhet, glädje och stolthet. Det kände jag efter passet med bror i gamla kära Kyrkhult :) Och tänk att man även körde ett pass på kvällen sen. Avslappnande simning som jag också är glad över idag vilket nog har lindrat min träningsvärk.

Av Frida Johnsson - 21 oktober 2010 10:27

Ja igår kväll/natt så kom det lite snö. Ligger fortfarande kvar lite på biltaken här utanför. Helt sjukt att det redan ska börja snöa! Hoppas verkligen det slutar. Så här ser det tydligen ut i Tingsryd ....


För att säga något annat så drömde jag en sjukt lustig dröm inatt.... Drömde att jag låg i vårt sovrum här hemma men att det fanns balkar i taket och ut från dessa springor kom det gigantiska flugor och irrade omkring. Det går inte riktigt beskriva hur den drömmen upplevdes. Grymt konstigt. Nog första drömmen jag verkligen kommer ihåg på riktigt länge. Annars brukar man vakna mitt i natten och tänker att detta ska jag berätta för Eric när vi vaknar på morgonen men då är drömmen som bortblåst... Men inte denna.


Jaja. nu får jag nog återgå till min skolbok, hoppas mitt mål om att kunna läsa ut den idag uppfylls! 

PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Skapa flashcards