Alla inlägg under december 2010

Av Frida Johnsson - 26 december 2010 18:54

Ja, har varit lite farande nu under juletiderna.


Den 23:e firade vi hemma hos mina föräldrar med farmor och syskonen som vanligt. Julbord, tomte, julklappsutdelning osv. Fast det hela började med att jag och Eric bakade upp i en snödriva som vi inte såg och fick börja skotta väck snö. Sen kom grannen med sin traktor och drog väck hos... och skottade resten av hela vägen till oss så vi inte skulle fastna igen. Förnedrande! Tittade även på en film om Holje Marknad som pappa fick i julklapp. Kan säga att det är stpor skillnad på Holje Marknad år 1966 (tror jag det var) och 2010. Kvällen avslutades framför Vem kan slå Filip och Fredrik. Mycket trevligt.


Julafton började med att vi tidigt körde upp mot Ryd för att hälsa på Erics mormor och morbror. Blev där en stund sen vidare mot Ingelstad till en annan av Erics morbröder och hans kusiner då. Även där blev det Julbord, tomte, julklappsutdelning och halvt tittande på kalle anka. Sen körde vi hem till Erics mamma igen och hade en liten julklappsutdelning till innan den sista färden till Erics pappa börjades,. Behöver jag säga att jag var trött efter denna dagen? Puh!


Sen igår hamnade vi hos Anna med Björn, Becca och Sabina. Drack lite vin och spelade Wii innan vi la ner det av trötthet. Men mycket trevligt var det!


Och idag har man varit inne i stan och snart kommer syster :)

Av Frida Johnsson - 21 december 2010 13:01

Mödarveckan har gått och jag har fått "jullov". Har lite att göra under jul med plugget, men om man jämför med förra året har jag det döölugnt. Vilket är otroligt skönt.


Idag skriver många från klassen anatomi-tentan, som man pluggade på över hela förra julen. Sista chansen för dom, om dom ska gå vidare i utbildningen. Tur jag inte drabbas av den spärren, så sjukt glad att jag klarade varenda tenta och arbete hittills. Men jag håller tummarna för klasskamraterna. Det är ju också så att det hänger på detta resultatet om jag ska få åka utomlands nästa termin eller ej.... Hoppas, hoppas!


Annars är det en liten lugn fixar dag för mig idag. Tvättar osv. Går segt, men 'r ingen stress. Imorrn åker troligtvis jag och Eric till Löddeköpinge för ett besök hos kiropraktorn och lite shopping. Ska bli skönt de.


Fick ett julkort idag med.. Känner mig lite kass, för har själv inte haft tid att skicka några, eller jag har inte tagit mig tid... :S Men tackar iaf Bengt och Gunilla för deras julkort!


Nej, nu ska jag fortsätta så jag blir färdig med min att-göra-lista :)

Av Frida Johnsson - 13 december 2010 11:25

Jajemen. Idag har vi haft introduktion och nu väntar man på första föreläsningen ska börja. Uff Uff... Kommer bli en kämpig vecka. Upp klockan sex på morgonen och hemma klockan sex på kvällen. Plus att det är kallt, vinter och mörkt hela tiden. Tur det bara är en vecka! Annars hade jag blivit riktigt deprimerad :P

Nahe, dags att ta lunch kanske....

Av Frida Johnsson - 12 december 2010 12:57



Liten motivation till att börja träna igen.... Kan en valross så kan jag! :P

Av Frida Johnsson - 12 december 2010 12:51

Tiden springer iväg! Men har ändå hunnit med en del grejer sen sist jag skrev.


Förra veckan var jag knappt hemma något alls. Grymt jobbigt. Var i ofm två vändor och sen blev det en tripp ner till Malmö på helgen för att träffa jessica och såklart klassfest! Klassfesten var helt klart lyckad! Så att tåget ner till malmö tog 2.5 timme mer än det skulle var som bortblåst efter den festen :) Får se om jag lägger upp lite bilder sen..


Denna veckan har jag varit "ledig" från skolan. Bara varit inne på en examination. Fast dock har jag suttit med en grymt svår och jobbig hemtenta, hoppas verkligen jag klarade den.


Annars har syrran varit här både igår och i förgår. Trevlans. Igår var vi och bakade julgodis hos Erics mamma med. Drack glögg och avnjöt godiset och lussekatter :)


Nahe, tror jag ska upp och hämta alla julklappar på vinden och slå in dem nu..

Ha en bra tredje advent!

PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Skapa flashcards