Alla inlägg under mars 2010

Av Frida Johnsson - 31 mars 2010 10:34

Jaja, får la ta och skriva en rad här nu innan jag drar till tåget. Inte haft ork pga av sjukdom att skriva här plus att det händer mig massa dumma och dåliga och otursaktiga grejer så blä säger jag bara :P


Bara för att ge ett snabbt exempel nu så kan jag säga att jag igår satt uppe sent med min slsutexaminationsarbete och upptäckte att jag bara skulle få sova 6 timmar, glömde nästan att ställa klockan. Vaknar med massa ont i halsen men pallrar mig upp eftersom det är slutexamination och så upptäcker jag att jag glömt ändra tiden på min mobil så vaknar en timme försent. Funderar på om jag ska ta bilen eller nästa tåg. Men bestämmer mig för att ta nästa tåg och kolla en halvtimme försent. Men när jag kommer till tåget är det en halvtimme försenat. SUCK! Inser att jag får skippa slutexaminiationen och hoppa in i gruppen nu på eftermiddagen... Typiskt mig!


Nahe, dags att dra till skolan. tur man har snälla lärare i denna kursen :)

Av Frida Johnsson - 26 mars 2010 20:59

... blev många inlägg här idag och nu. Men måste bara visa min söta klasskamrat Andrea. Detta inför filmningen i skolan. Hoppas jag får se den färdiga filmen vi gjorde snart :)


 

Av Frida Johnsson - 26 mars 2010 20:56

Fattar ni varmt det varit ute idag! Otroligt skönt! Såg första riktiga vårtecknet för några dagar sen utanför vårt hem :) Snödroppar! Och med detta invigde jag också mina nya löpardojjs :)


     

Av Frida Johnsson - 26 mars 2010 20:48

Idag har jag varit duktig, trots att man fortfarande har lite ont i halsen. Ja, det är därför bloggen har legat nere ett tag, för har helt enkelt knappt orkat stiga upp ur sängen. Men nu så!


Idag har jag gjort

- Tvättat

- Handlat

- Städat

- Betalt räkningar

- Lämnat böcker i stans bibliotek och kristianstads bibliotek

- Fyllt i månadsrapporter inom Näktergalen

- Fixat massor i mina pärmar, så nu har jag superkoll ;)

- Fyllt på min reskassa på tåget... (mindre roligt)

- Spelat massa sudoku ;)

- Tagit kort på kläder som jag ska försöka göra mig av med


Det var dagens göromål, stolt Frida!


Däremot blev det inget skolarbete gjort. Dumma mig!

Av Frida Johnsson - 26 mars 2010 19:35


340 miljoner 50-öringar ligger och skräpar i vårt land. 170 miljoner kronor. Från och med den 1 oktober 2010 blir de värdelösa, då Riksdagen beslutat att de upphör att gälla som betalningsmedel. När den silverfärgade 50-öringen drogs in för fem år sedan blev 250 miljoner 50-öringar liggande i skålar, lådor och gemburkar. 125 miljoner kronor gick därmed upp i rök. Det får inte ske igen.


Nu drar vi därför igång kampanjen ”Dammsug Sverige”. Syftet är att samla in så många 50-öringar som möjligt till förmån för utsatta och övergivna barn. Mottagare är BRIS, Childhood och SOS Barnbyar.

Insamlingsbössor finns på Sveriges samtliga Swedbankkontor, Sparbankskontor, Bishops Arms och Elite Hotels.


För mer info om dammsug Sverige, klasskampen och viedoklipp finns på Dammsug Sveriges hemsida


        

Av Frida Johnsson - 22 mars 2010 11:57

Fast denna gången blir det inte till skolan. Ska hämta ut mina nya löpardojjs (WIHO!), köpa ett par byxor till mannen och kolla lite själv och så ska man bowla med lillpojken Robin. Kommer bli kul. Hoppas jag inte förlorar så stort denna gången!

Av Frida Johnsson - 21 mars 2010 19:41

Japp, idag har jag varit lite effektiv. Har plockat undan här, ringt massa samtal utan vidare framgång, cyklat och handlat, bestämt träff med robin och bokat bowlingbana till oss, lagat mat (bakad potatis med kall sås, räckor och sallad) och rensat garderoben! Utrensingen av garderoben gav resultatet att  ca 30 plagg nu ska säljas och vissa slängdes. Får se om man kan få något för paltorna :)


Han dock inte träna, blev alldeles för sent innan Eric kom hem och vi hade ätit :( Menmen. Snart blir det nog en film iaf.


Plockade fram lite ljus idag, hittade på Jysk. Passade bra på mitt stora ljusfat!

 

Av Frida Johnsson - 21 mars 2010 13:28

Såg i skolan häromdan att det avr en tjej som hade en lite längre ljusrosa kavaj som jag gillade. Imorse kom samma eller en liknande upp på nyhetsmorgon. Grejen är att på deras hemsida står det att den är från HM. Men jag hittar inte den där :S Någon som vet var man kan hitta den? Kolla på klippet, den sitter på en av dockorna.


PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Ovido - Quiz & Flashcards