Alla inlägg under september 2010

Av Frida Johnsson - 19 september 2010 21:38

Var kan man ladda upp en hop med bilder så andra kan se dom utan att det kostar och tar en evighet att ladda upp? :)

Av Frida Johnsson - 19 september 2010 16:56

Jaha, nu har snart denna helgen med gått. Har mestadels försökt preparera Eric som är dundersjuk. Igår var det fruktansvärt, idag är det bättre. Hoppas han blir helt bra snart igen. Och jag har klarat mig. Har nog ett bra immunförsvar!


Annars.. vad har hänt? Hrm.

I fredes var jag inom stan en runda och inhandlade lite. Hade en sorts kampanj på Lindex som jag utnyttjade. Hittade två tröjor och en mysig halsduk. Har även varit inne på HM och inskaffat mig graffiti nagellack. Tyckte det var så tufft på Ida så var tvungen att skaffa ett själv. Dock fanns inte de färgerna jag tänkte först så fick bli ett grönt. Men ja, som första försök blev jag rätt nöjd. Kom dock på att jag är urusel på att måla mina naglar! 

         


Sen har jag hållt mig sysselsatt med en granskning av en kvantitativ artikel på engelska på 17 sidor. Typ tagit många timmar. Gudatråkigt! Hatar verkligen forskning och allt de vi läser just nu i skolan. Menmen, halva denna kursen är klar nu så hoppas att nästa är roligare, men jag tvivlar...


Förresten så har jag varit med om en helt ny grej idag, antagligen många andra också. Första gången jag har röstat. Trodde det skulle vara fullt med folk och att jag skulle stå där som ett fån och få blickar som säger "Ah, första gången du röstar eller?!" Haha, men blev inga såna blickar. Så nu har jag gjort mitt för att försöka få ett bättre Sverige :P Lite nyfiken på hur det kommer bli..

      

Jag och Eric har köpt Bingolotto till ikväll med. Resespecial. Hoppas vi vinner, iaf vinner lottpriserna tillbaka :P Haha, vet iaf vad vi ska göra ikväll, passar väl super med Bingolotto när man är sjuk ;)


Nahe, nu ska jag minsan vara duktig och fixa med bilderna från GM-helgen så mina fina ungdomar får se dom :)

Av Frida Johnsson - 17 september 2010 12:23


     

Av Frida Johnsson - 16 september 2010 16:05

Har ni sett den nya designen på Rosa Bandet?! :) Hade fått hem ICA's Buffé tidning idag och eftersom jag läser alla tidningar baklänges var det första jag såg nya Rosa Bandet. Tyckte det var fräckt :)


 

Av Frida Johnsson - 15 september 2010 21:20

Imorrn är det torsdag och snart är denna veckan med slut. Tiden går fort.


Idag har man haft en helt ledig dag, inget plugg alls för vi blev klara med första grupparbetet igår! Så jag har passat på och städa och tvätta idag. Har också tagit hand om Eric som varit hemma och inte alls varit pigg. Hoppas verkligen inte jag blir smittad av detta. Förresten så lagade jag en riktigt god middag idag. Mumma. Kassler, ananas och mögelost (och lite till) i ugnen. Blev riktigt mumsigt!


HAr ni testat de nya smakerna på chips? Jag har smakat Creamy Pizza och Vilda western BBQ. Tyckte creamy pizza var helt okej men BBQ var super god. Nu har vi en kvar att smaka, tydligen den som ligger i nuvarande ledning i mysmatchen ;)

 


Hrm. I kvällens idolprogram dög dessutom ett igenkänt ansikte upp nämligen Sandra. Snacka om att jag och bror blev mäkta förvånade :)

Men nu blir det bädden, upp till skolan imorrn!

Av Frida Johnsson - 13 september 2010 07:09

Var ju hos Calle igår och skulle titta på film. Dock insåg vi en timme in i filmen att det var 1.5 timme kvar så vi får titta på resten imorrn :)


Här har ni trailern på filmen vi tittar på..

Nu är det dags för skolan!

Av Frida Johnsson - 12 september 2010 20:12

Som vanligt springer helgerna iväg från hem. Men har hunnit med en del ändå. Igår var vi hemma i slottet och firade min pappa som fyllde år i tordags. Var mycket trevligt och alla syskonen var på plats. Länge sen sist nu. Dessutom så kolla Emma och Elina igenom en liten del av sina lådor de har uppe på vinden. Haha de fick nog många flashbacks. Kul att bara titta på dom!


Idag så har jag tränat lite. Min kropp säger nej. Tror den fortfarande är utpumpad efter orienteringen i torsdags. Sen så åt vi hos Erics mamma som hade fått en stor bit vildsvins kött av oss. Var riktigt mumsigt! Sen blev det en tur upp på hennes vind och dammsuga. Ska nog flytta över våra stor kartonger dit. Hon har ett typ 5 ggr så stort förråd som oss. Helt sjukt!


Sen har jag faktiskt pluggat. Varit duktig och gjort 1 hel analys av en vetenskaplig artikel och har börjat på en annan, typ en tredjedel kvar av den. Sjukt stolt. Dock har det tagit många timmar. Svårt ovh tråkigt dessutom! Menmen... måste ju göras det med.


Men nu blir det filmkväll hos Calle med pizza :)

Av Frida Johnsson - 11 september 2010 10:07

 


Har ni sett att Marabou ska komma med en ny smak?

Det är med GLÄDJE jag läser att Marabou kommer med en vit choklad inom kort (v.42 närmare bestämt). Äntligen!
Egentligen är det konstigt att Marabou som är ett så stort chokladmärke inte har vit choklad. Men nu kommer den iaf i vinter! Denna ska tydligen också ligga i pappersförpackning med guldigt innanhölje. Lyxigt!


Men så är den här Marabou Vinter Vit Limited Edition!
Måste jag bara smaka!

PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Skapa flashcards