Alla inlägg under augusti 2010

Av Frida Johnsson - 31 augusti 2010 09:11

I helgen var jag ochsis på Ronnebys loppis. Såld en hel del av våra gamla kläder och lite av Erics gamla elektronik. Blir bara så fruktansvärt irriterad på alla som tycker att en linne för 10 kr är dyrt. Jag menar, 10 kr. Skärp er! Menmen...

 

Efter loppis blev det såsmåningom pizza hemma hos päronen och därefter kom kusinerna och jag fick bilen såld på riktigt. Skönt att ha det gjort men som man kommer sakna bilen ändå. Gillade den. Men som pendlande student behövs inte den.

     Min lilla fd pärla

 

 

Annars så började skolan igår igen. Roligt att se alla igen. Hänt mycket över en sommar. Massor som flyttat ihop, förlovat sig, väntande bröllop. Kul! Dock var man en aningens trött efter en heldags introduktion. Men har iaf hamnat i en bra grupp inför grupparbeten som vi redan satt fart med. Göttans!

 

När jag kom hem däremot blev jag lite smått överraskad när jag fått post som inte var räkningar ;) Såg att det låg ett kort i kuvert och funderade över vad jag blivit inbjuden till. Var ett kort med blommor på och av någon anledning kollade jag på baksidan för där det står "Cancer och smärtafonden, i kamp mot cancer och smärta". Vad tusan är detta för något?! Men när jag öppnade kortet och läste innuti så blev jag glatt öevrraskad!

        

 

Whaat?! Vad kan dom ha hittat på? Jag kommer nog vara ett halvt, men väldigt glatt, nervvrak när jag går mot entren nästa vecka....

 

Nej nu är det dags att packa ihop sig inför skoldagen idag!

Av Frida Johnsson - 26 augusti 2010 19:00

Såg på FB att en av mina kompisar att delat denna video från MSN Video. Helt sjukt att mobbningen har gått så långt! Klicka på texten för att se klippet.

 

"15-åriga Michael Brewer var nära att dö när hans skolkamrater gnuggade in honom med alkohol och tände på."

 

 

Av Frida Johnsson - 23 augusti 2010 13:56

                                  

             


                   


           

Av Frida Johnsson - 22 augusti 2010 20:33

Idag har jag haft att göra minsan. Dagen började jag på Dannfältet i Ofm som funktionär. Tävlingen (månkamp för småttingarna;) gick super snabbt! Var hemma igen redan vid 13-tiden. Hjälpte då pappa med veden.

 

Lite senare stack vi till farmor för att ta oss mot Alltidhult för att fiska. Fick totalt 8 fiskar. Pappa fick en, farmor och klara två var och Jag tre st. Kors i taket, som aldrig brukar få fisk, dessutom fick jag dom största och enda mörten ;) Ska lägga upp lite bilder imorrn. Tyar inte lägga in dom idag

 

När jag sen kom hem tog jag på mig löpardojjorna och sprang 3 km på 20 min. Och jag har inte träna! Helt galet. Sjukt stolt ;) Får la tacka molle som jag fock jaga runt hela rundan ;) Här kommer en bra träningslåt!

 

 Iron Maiden - Run To The Hills

Av Frida Johnsson - 21 augusti 2010 20:25

                                 


                                        


                                            


                                            


                    


                                           


Om ni inte redan förstått så har jag varit på mitt kusinbarns dop idag. Blev en trevlig lördag i kyrkan och senare i klubbstugan. God mat dessutom. Kan inte bli bättre. Här kommer även lite bilder på lilla flickan.

 

                            

 

               

 

                         

 

                                               

 

Visst är hon söt!? Läggeräven upp en bild på Hanna och Markus som inte bara döpte sin dotter idag utan även förlovade sig :)

 

  






Av Frida Johnsson - 20 augusti 2010 14:30

Det kan vi kvinnor verkligen säga med den här klippet och artiklen... Alla män borde testa detta så kanske de inte blir så kaxiga sen ;)

 

Artikel: Här ”föder” han barn

Klipp: A Man Experiencing Childbirth

Av Frida Johnsson - 20 augusti 2010 14:20

Nu så har man gått på en natts bredvidgång tillsammans med Ulla. Inte så mycket att göra, vilket iofs är bra att man sover på natten. Kan dock bli lite jobbigt för en annan som måste vara vaken. Tur det finns tv, dator, böcker och tidningar om man skulle behöva.

 

Fick skynda sig in till stan för att komma i tid till en tidbokning på Läkarhuset (som jag blev förvånad över att jag fick så snabbt när jag ringde). Blir så arg när folk säger fel tider till en sen står man där i receptionen som ett fån. Suck. Jaja... inte mycket att göra åt. Men det blev ju helt onödigt för mig att köra till Karlshamn igen eftersom man ska dit imorgon igen.

 

Fast å andra sidan kommer det bli en tur ut i skärgården iaf idag. Och det slår ju aldrig fel! :)

Av Frida Johnsson - 19 augusti 2010 10:11

Igårkväll landade man på åbron med lite flicks. Mycket trevligt. Där blev jag iaf påmind om min blogg några gånger. "Jag brukar läsa din blogg ibland" kom både från Hedvig och Matilda... Så ja., Kände att det kanske var dags att uppdatera här nu efter nästan en hel sommars upphåll :)

 

Fast det blir en kort sådan, för nu ska jag snart iväg och ta en fika i stan. Får se när nästa inlägg kommer. Den som väntar på något gott.....

PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Ovido - Quiz & Flashcards