Alla inlägg under april 2010

Av Frida Johnsson - 6 april 2010 20:51

Idag var första dagen i skolan på väldigt länge!Introduktion till praktikkursen, möte med de kliniska adjuterna (vet ej hur det stavas), möte/handledningen med näktergalen på lunchen och föreläsning om diabetes. Vi fick insulinpennor och ja, jag Stack mig SJälv i magen! Sjukt vad hjärtat slog innan jag gjorde det, trodde det skulle hoppa ut och helt skakis i handen. Jag menar, hur dum får man vara om man sticker sig själv i magen med en insulinpenna utan att man behöver? Jo, så dum som jag :) När läraren tog fram pennorna så tänkte jag, detta är ju ingen match, så mycket som jag har stuckit i folk på jobbet. Men det var en riktig match. Sjukt onödigt att jag blev så nervös för det gjorde inte ett dugg ont, kändes inte alls!Insulinpennor fick vi hem iaf och nån nål till så nu kan hota Eric med att sticka honom om han är elak ;)


Efter skolen hämtade jag upp Robin för att dra till Andys Lekland! Gjorde som vanligt, sprang runt som en galning och blev sjukt (!!) svettig. Men kul är det. Sista gången vi såg nu med innan avslutningsdagen. Helt sjukt att alla dessa månaderna redan gått, går alldeles för fort ibland!


 

Av Frida Johnsson - 6 april 2010 20:32

och berätta om min underbara påskhelg! :) Har hittat på massor för att vara mig!


Torsdag: Cyklade in till stan för att möta upp Becca och Sabina för en planerad brunch med blev istället en fika. Trevligt att träffa båda töserna då det verkligen var ett tag sen :) Stack inom en snabbis på systemet, hem och städa sen kom Becca, Franz och Anna hem till mig och Eric för att titta på filmen 'Trubbel i Paradiset' och liite Borat på slutet innan dom flydde fältet :)


Fredag: Blev en massa promenader för min del. Först en morgonpromenad med Eric, sen en med mig själva inom stan för att lämna tillbaka hyrfilmen och till sist en med Malin och Assa. Mycket trevligt! Sen på kvällen drog jag och Eric upp till Erics bror för att grilla. Premiär om man inte räknar den grillade sojakroven med Näktergalen. Gudomligt gott! Älskar grillat!


Lördag: Blev utgång med massor av härliga människor. Har skrivit om denna utgång tidigare..


Söndag: Hem till Sara för att äta maud med Becca, Franz, Anna, Björn, Sara Carin och Carro. Anna K kom även förbi precis innan vi skulle dra. Fin kväll med mycket snack och skratt :)


Måndag: Fäljde med Eric och hans pappa när han skulle kolla på en båt, som han också köpte. Väldigt intressant och ser fram emot sommaren med några turer på sjön och grillning på öarna :) Sen stack man hem till mina päron för påskmiddag/födelsedagsmiddag bestående av spagetti och köttfärssås. Standrad när Elina är hemma ;) Firade Elina också, hon fyllde år i januari. Men va tusan.


Har även hunnit med att bli frisk från en veckas ont i halsen (jippiyoo!), sprungit en runda och försökt sälja Erics bil. Komiskt att det är jag som fått visa den. Fråga på bara men jag kan inte ge ett enda svar! :P Halleda! Och nu är man tillbaka i skolbänken!


Påskägg från Erics mor. Vi fick varsitt, hon är bra hon ;) Dock inte så nyttigt innehåll

Av Frida Johnsson - 5 april 2010 10:38

Då drar man till Olofström för att fira påsk och Elina :)

Av Frida Johnsson - 4 april 2010 18:08

Gårdagen bjöd på, för mig, premiärutgång på mingel. Var ett riktigt trevligt ställe!

Stod en halvtimme i kö typ för att komma in, men det var bara halva gänget av de som var på förfesten som kom in så vi i första gänget hade tur!

Förfesten bjöd i alla fall Martina för. Var riktigt roligt! Här bjuds det på lite bilder från förfesten...


                             


Kvällen blev super med massor av gryma människor. Klackarna tog död på mina fötter efter allt dansande. Men det är det värt! Mingel var ett bra ch kul ställe (i alla fall om man är där med rätt människor) och en av hos hade en alldeles extra speciell kväll, inga kommentarer ;)


Älskar påsken när alla är hemma och massor av händelser - plus att det inte är något plugg att göra! :)

Nu väntar man bara på att Becca ska hämta upp mig för en kväll med middag för åtta :)

Av Frida Johnsson - 2 april 2010 16:52

Tänka sig, idag har jag varit duktig. Har inte rört på mig på 1.5 vecka nu pga min dumma hals som inte vill sluta göra ont. Men idag har jag redan hunnit med 3 promenader, 2 timmar totalt. Först en morgonpromenad med Eric innan frukost. Sen en med mig själv för att lämna filmen vu hyrde igår. Och sist en med Malin och Assa som hade vägarna förbi, alltid lika trevligt, även om det bara blev en kortis :) Nu är jag så trött så om jag hade lagt mig hade jag somnat på stuns! Härligt när man är så otränad att man blir helt slut efter promenader... suck! Menmen, hoppas jag kan träna lite i helgen, Hoppas hoppas! Helt sjukt många löpare man möter nu när man är ute och jag blir så otroligt sugen att springa jag med, springa utan problem! Så skönt de hade varit! 


Detta motiverade mig iaf till att fixa massor löparmusik som ska in på mp3n.. Här är en utav dom



Av Frida Johnsson - 2 april 2010 16:31

Gårdagen gick i ett nafs. Började med en morgonpromenad på 30 min. Då mötte jag ockås upp min kära broder som hade med sig min post (som fortfrande kommer hem till mina föräldrar). Välkomstbrev från sjukhuset var med i denna vändan, dock inget schema. Men men. När jag kom hem från promenaden satt kjag och fyllde i massa papper som sjukhuset ville jag skulle göra innan vi träffas. Sen blev det en snabbdusch och cykla in mot stan. Skulle ta en brunch med Becca och Sabina - blev snarare en fika. Mumsade på en kaka som dom döpt till tjillevippen och ett glas te på christins.


Därefter drog man till systemet, sen hem för att plocka undan lite, iväg och handla snacks för att klockan åtta stå utanför filmkedjan och vänta på Becca, Anna och Franz. Blev en lugnt filmkväll med massa onyttigheter. Såg filmen 'Trubbel i paradiset'. Faktiskt en väldigt komisk film med massa knasiga snubbar :P

 

Av Frida Johnsson - 1 april 2010 17:12

Satt och kollade på FunBeat. Där skrev någon om Ipod Shuffle och var tvungen att kolla upp hur den såg. Googlade och hittar sedan till min förvåning en väldigt bra ide som Aplle verkligen borde producera!


     


Det här konceptet av en iPod Shuffle är designat av Isamu Sanada och kallas för iPod Shuffle Bracelet. Man bär mp3-spelaren på armen hela tiden och märker inte att den är där, den inkluderar trådlösa hörlurar via bluetooth, har uppladdningsbart batteri och dockas smart via kontakten


Hade varit hur gött som helst att ha den när man är ute och springer :)


Av Frida Johnsson - 1 april 2010 16:38

Alltså. Jag har letat efter en hund som vi kan ha här hemma. Eric har varit väldigt kräsen med alla jag tagit fram och så hittar jag nu en helt underbar som är precis så som vi vill ha den. Och dessutom billig om man jämför med dom jag tittat på innan. MEN... Den säljs nu. Nu jobbar Eric, min praktik börjar snart. Vi kan inte skaffa hund förrän jag börjar sommarlovet... Suck!


Jag vill, jag vill.... Varför känner man alltid så!?

PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Ovido - Quiz & Flashcards