Alla inlägg under april 2010

Av Frida Johnsson - 19 april 2010 11:34

Har varit en liten bebisyra nu. Först kom tre i februari

Nämligen Hannas pojk Vilgot den 14 feb.

 

Wiktors pojk Hugo den 19 feb,

 

Och Ida-Marias pojk Viking den 20 feb.

 



Alla är pojkar. Och igår/inatt kom en pojke till. Nämligen Ann-sofes och Rilles. Väntar spänt på deras webbis :) Nu återstår det och se om kusin och Anna också får en pojk :)

Av Frida Johnsson - 19 april 2010 10:49

Nu var det äntligen dags för praktiken. Första dagen idag. Börjar halv 2. Kommer bli kul. Men nu ska jag gå med undersköterska första dagarna.


   


Dessutom kännnse6t som jag h p att bli frisk. Hoppas verkligen dte är så. Sugen på att komma igång med träningen och vettiga matvanor...



Av Frida Johnsson - 18 april 2010 17:12

Måste bli bättre på att skriva här igen, har blivit lite på senaste tiden.


Hlegen har snart gått med i ett nafs, trots att man inte gjort något direkt. I fredags stannade jag hemma från skolan igen, missade cirkulationssjukdomar och astma/kol föreläsningarna. SYnd, tyckte det verkade så intressant. Menmen, isället försökte jag vila upp mig. La kläder på posten som inte passade från La Redoute. Får lägga upp det jag behöll någongång ;) Åt pizza på kvällen i ett försök till att bli frisk, funkade inte riktigt.


Igår. Hrm.. Just de. Avslutning med Näktergalen. Kan inte fatta att det är slut nu. Men var en trevlig dag och inga tårar från varken Robin eller mig så det var rätt skönt. Gick frågesport där vi skulle se hur mycket vi lärt känna varandra. Sen var det ansiktsmålning, dock varken på mig eller Robin. Frsökte göra hans lillebror till en tiger, men han ville inte heller :P Sen blev det tårta och mer. Efter det fick vi heliumballonger att skriva på och släppa upp i luften, Sen öppnade Robin min present till honom och jag öppnade min. Jag fick en jätte fin skarfs, vit. Den familjen lärde känna mig (älskar skarfsar:). Han fick en tavla där det var foton på oss och vad vi hade gjort plus en film med Mikael Jackson. Han blev jätte glad, fick t.o.m en kram! Sen gick vi skiljda vägar. Fick en liten sån filmsnytt då han efter några steg vände sig om och ropade 'Hej då, Frida!' igen. Gulligt :) Får la se om vi träffas igen efter sommaren...


Ja, sen slutade det så att jag hade en timme och en kvart kvar innan tåget gick. Så gick inom ÖB. Hittade en tavellist i ek och ett tidningsställ. Som vi senare packade upp här hemma. Blev hur bra som helst. Får lägga upp bilder på det med vid senare tillfälle. Plockade även undan i vår otroligt stäckiga lägenhet, så nu är den bara dammig :PSatt också upp en lampa jag köpte sist jag var i Ofm. Blev super duper. Äntigen har vi en lampa i hallen ;)


Idag följde jag med Eric till båten (ja, han har köpt båt). Han tog väck snäckor och började på vattenslipningen medans jag satt i solen och pluggade. Läste iaf några sidor :)


Nu ska jag väcka Eric och se vad vi kan hitta på ikväll.

Av Frida Johnsson - 15 april 2010 19:26

Lite glad idag. Var inom skolan i två timmar (detta räckte också för att få halsont, grr!) Menmen, åkte in för att ha metodövningar nu innan praktiken. Roligt, och helt super glad blev jag när allt funkade på första försöket. Fatta lättnad inför praktiken!


Pratade även med en lärare om vilken dålig uppfattning jag fick av en av mina handledare på praktiken. Hon sa 'det är ju mest omvårdnad du kommer göra denna gången'. Vilken jag hade tyckt varit otroligt tråkigt, eftersom omvårdnad är det enda jag har gjort i fem års tid på äldreboendena jag varit på. Jag kan liksom den biten. Jag vill sticka! Och massa annat roligt som vi lärt oss i skolan istället :)


Men vi får väl se hur det går. Min lärare tyckte iaf att jag skulle "kräva" mer utav praktiken om jag inte får göra mer än omvårdnad :) Kändes bra det med :)

Av Frida Johnsson - 15 april 2010 10:00

Ja, Kan Dee har en till tävling.  

Det är detta grymt snygga motiv som reproduktion 60x80cmman kan vinna! Gilla! Den är värd 398kr. Klicka här för att se bild


För att vara med i tävlingen skulle jag välja ut min favorit ur Kan Dee's Shop (länk)

Detta är en av mina favoriter, en gul oversize tröja :)

Vill du också tävla? Gå då in på Kan Dee's blogg och läs villkoren du med :)   

Om inte annat gå in och kolla på vad grymma teckningar, tröjor, målningar ja allt hon gör. Hon är riktigt riktigt bra på det hon gör!

Av Frida Johnsson - 15 april 2010 09:48

Jahapp, Man har gått och blivit sjuk igen. Hatar att jag blir sjuk så fort jag börjar med träningen. Hann iaf med något pass mellan mina sjukdagar och nu börjar jag se lite ljus igen. Men har missat massor av viktigt information i skolan nu för att jag varit hemma. Tråkigt tråkigt. Speciellt eftersom jag tycker detta är sjukt intressant. Missat föreläsning om cirkulationssjukdomar, nutrition, pre och postoperativ vård och riskbedömningar. Idag har jag även missat introduktion till casemetodiken och ortopedi bara för att jag gick fram och tillbaka genom stan igår. Kände mig rätt bra i förmiddag igår så tänkte jag skulle gå och inhandla lite saker på stan (körde ändå in till stan) och jag kände mig som ett missfoster som gick runt i vinterjacka, halsduk och mössa när alla andra var avklädda, trots detta fick jag väldans ont i halsen! Fattar inte varit det ska drabba mig, och just nu. Menmen... Ska iaf inom skolan en stund, har extra metodträning en timme i eftermiddag. Kä'nner att jag behöver den innan praktiken börjar nästa vecka.... Hoppas jag är frisk tills dess!


Nej, ska sätta mig och försöka få ihop praktikschemat nu.... inte lätt!

Av Frida Johnsson - 8 april 2010 20:59

Ni får hålla tillgodo med att jag inte orkar skriva här,.. skolan tar kål på mig just nu.

Steg upp 6 imorse och precis hemkommen nu, räknat ihop att jag har 10 timmars föreläsning idag så nu blir det minsan sängen...


Skriver när jag fått tillbaka orken!

Av Frida Johnsson - 6 april 2010 21:02

Kom hem till en glad överraskning! :)

Hade två paket och en klädeskatalog på byrån till mig! I det stora gröna fanns en bagagnad bok som jag köpt till nya kursen och i det lilla bruna fanns mina childhood armband, 5 st! I like!


    


     


Vill ni läsa mer om armbanden, kolla mitt gamla inlägg


PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Ovido - Quiz & Flashcards