Alla inlägg under mars 2010

Av Frida Johnsson - 15 mars 2010 20:54

Nu har jag hämtat hem trötthet lite. Dagen har dock varit katastrof :P Är för det första dödstrött på morgonen så jag hann bara med hälften av det jag skulle göra, sen går det inte att köpa nytt periodskort på tåget, tur jag hade en femtiolapp med mig så jag kunde ta mig till skolan iaf. Sen skulle jag inom för att köpa tågkort i kristianstad innan vi skulle träffas i skolan, men var alldeles för lång kö. Jaja. Till skolan, diskuterade och skulle hem. Missade bussen från skolan. Fick gå in till stan och sen köpa tågkort. Åka hem en timme senare än tänkt. Sen när jag skulle laga mat blir det alldeles för salt och tappade typ pepparburken över köttet. Menmen... så kan det gå!


Ska man kanske packa upp väskorna sen helgen nu kanske? Tråkigt! Men måste göras

Av Frida Johnsson - 15 mars 2010 20:41

Helgen var det ja. Var ju iväg med blekingelaget i Karlskrona. Tävlingsdags. Och vilken tävling sedan! Blekinge hamnade till sista på en femteplats efter att ha legat fyra i stort sett hela tiden (vi brukar ligga sist, så detta är sjukt bra!) Det blev många medaljer och måånga personliga rekord! Grymt roligt!


Kvällen mellan lördag och söndag var vi på Boda borg. Också grymt roligt. Dock fick vi åka stadsbussen dit så hade bara en timma på oss och mitt lag klarade totalt 2 hela banor på den tiden. Låter kanske lite, men grymt roligt, komplicerat osvosv. Dit måste jag bara igen!


Kom hem sent, vi 11-halv 12 något. La sig och jag vaknade x antal gånger på natten för det var så grymt jäkla kallt! Huttrade massor på de sex timmarna man fick till sömn. Packade ihop igen och ner i hallen och heja vidare. Stafetten var så häftig, som alltid. Kom fyra där! woho! Blekinge är på gång!


Roligaste var nog när en ledare från småland kommer fram till mig och är helt chockad över att vi låg på fjärde plats (då). Han var helt föbluffade och mitt leende var uppe i öronen, stolt över mina småttingar :)


Helgen sammanfattas: Grym! Som jag skrivit på många ställen :) Tröttheten var stor när jag kom hem vill jag lova. Hoppas jag får bilderna från anna snart så ska jag visa er mina barn ;)

Av Frida Johnsson - 14 mars 2010 18:00

Innan jag berättar om min helg så måste jag tävla först :)


 

Tävlingen jag är med i är från Kan Dee. Hon är helt grym på att teckna! Nu är jag hur som helst med och tävlar om detta coola linne som heter "sexy".


Kan Dee´s blogg

Kan Dee´s Shop


Av Frida Johnsson - 12 mars 2010 17:27

Mitt i allt snökaos kom en väldans glad nyhet! Dels - jag har fått sommarjobb! IH och dels - Nattjobb! IH igen och igen och igen. Jag är super duper glad och typ hoppar runt här i lägenheten för jag vet inte vart jag ska ta vägen :)


Ända nackdelen är att det är i Ryd och att jag behlver skaffa en bil över sommaren. Men va tusan!

 Så folket, om ni letar bil till hösten sen så har jag troligtvis en att sälja ;)


Maha, I´m Happy happy happy!

Av Frida Johnsson - 12 mars 2010 15:41

DET SNÖAR :'( Störtsnöar så in i helvete. Stor blä på detta!


Behöver nog inte skriva mer, Tror ni förstår att jag är sjukt trött på denna skiten. Jag som trodde våren var på ingång!

Av Frida Johnsson - 11 mars 2010 13:24

Har varit så orolig över hur min sommar kommer se ut. Framförallt om jobb. Det lättades lite idag då jag fick reda på att jag skulle få ett erbjudande om jobb. Så nu har jag i alla fall ett sommarjobb. Hoppas det blir som jag tänkt! Håller tummen men förväntar mig det värsta. Får nog mer information om det imorrn. Oh, nervig.


Jaja, nu ska jag snart dra mig bort mot tågstationen. Jobbigt att man bara har kvällskursen idag. Hlea kvällen borta för mig. Men dagens föreläsning ska handla om Health, war and victims. Tror det kommer bli intressant som tusan! :)

Av Frida Johnsson - 11 mars 2010 13:12

 

Har tillbringat en tid nu för att läsa denna boken. Och vilka funderare det ger mig. Boken handlar om hur man ska ställa frågor i människovårdande yrken. Jag tittar tillbaka på min tid som vårbiträde både i kyrkhult och ryd och tänker på hur både jag och mina dåvarande arbetskamrater går till väga om det som skriv i boken. Även hur det sker hemma i en familj också osv. Riktigt intressant faktiskt och jag tror denna boken kommer hjälpa mig mycket! Det är kanske så självklart det som står, men ändå ser jag massor av grejer jag gjort fel eller i alla fall hade kunnat göra bättre om jag läst denna tidigare. Tummen upp för denna!


Boken heter: Hur står det till? Konsten att ställa frågor i människovårdande yrken

Är skriven av Jakob och Lis Carlander

Av Frida Johnsson - 10 mars 2010 17:50


Ballerina Kladdkaka, ja. Blev en lite besvikelse. Smakar inte kladdkaka enligt mig och man måste doppa den för att det ens ska bli lite likt. Och jag fick doppa den rätt länge dessutom. Inget mer jag kommer köpa helt enkelt. Men dom gick ju klart att äta och dom är goda. Men inte kladdkakegoda.     

PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Ovido - Quiz & Flashcards