Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Halong Bay

Av Frida Johnsson - 23 maj 2011 12:41

Har haft en riktigt bra helg i Halong bay!


Blev en tre dagars. Forsta dagen spenderades pa baten, med besok i en grotta och kayaking i 1 timme. Darefter blev det mat, simning och hoppade fran baten, kvallen avslutades med fest och kareoke. Mycket trevligt.Sov pa baten forsta natten. Baten var jatte fin.


Dag tva anlande vi till Cat Ba och besteg ett berg. Sa fruktansvart grymt jobbigt var det! Svettas som aldrig for trots att var guide viftade som en dare med sin solfjader. Lerigt var det sa det blev ett rejalt traningspass. Men som vanligt ar allt jobbigt vart det eftersom utsikten pa toppen var underbart fin! Vagen ner igen var desto svarare och lerigt, sa vi var himla snygga efterat.


Sen blev det till att aka till hotellet, duscha av sig och ata innan vi hade lite fri tid. Da gick vi till stranden och badade lite innan det snart var dags for middag. Efter middagen tog var personliga guide (han hade bara oss) till en lokal bar for happy hour. Dar rakade vi se en av var guides guide kompis fa en masage och vi var inte sent pa att vi ocksa ville ha. Underbart skont var det och han knackte stallen jag inte trodde gick att knacka xD Kan ju saga att det var fyra fulla manniskor som gick ut fran baren pa vagen hem sen. Puh. Anda drack vi inte mycket... Kan ju ocksa saga att denna veckan har vi tagit igen alla veckors fest eftersom detta var fjarde kvallen vi dricker denna veckan. Var valdigt svart att ata pa vag hem pa baten sen. Men underbart skont att ligga upp pa soldack, battre dagen efter vy kan man inte ha :)



     

Vyer fran Halong bay.


    Fiskare stad.


           

Bilder fran kayaking och grottan. Tredje bilden visar "a happy finger" som var guide sa eller en kanon som avfyrat sa det blivit hal i taket. Fjarde och femte bilden visar en klattande apa.


    Bild pa baten vi akte med och pa mig och Ida.


       

Och sa lite bilder fran kareoke kvallen. Forsta pa mig oh en guide Mr Son. Andra pa mig och Ida som forsoker komma ihag andra versen pa svenska nationalsangen, aningen pinsamt. 


             

Bilder fran bergbestigningen. Andra bilden ser ni tornet vi var uppe pa...


 

 
 
Ingen bild

Eva i Lönsboda

24 maj 2011 09:34

Vilken otroligt vacker plats. Dit hoppas jag man kommer någon gång
Hälsningar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Johnsson - 21 juni 2011 16:28

Jag är hemma... Mitt äventyr är slut och jag längtar redan tillbaka till Vietnam! ...

Av Frida Johnsson - 19 juni 2011 05:38

Imorgon ar det dags att borja hemfarden.... Hoppas vi! Igar nar vi satt pa en restaurang sa fick vi hora att flyg harifran har blivit installda! Ajaj, det orkar jag verkligen inte med! Sa hoppas vadret blir battre sa man slipper allt jobb..   Men...

PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Ovido - Quiz & Flashcards