Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Forlossning med baksmalla ;)

Av Frida Johnsson - 18 maj 2011 12:12

Nu var det ett tag sen igen jag bloggade, men som vanligt finns det en anledning. Nar jag gick till datorn i mandes sa hade koreanerna storfest har (har kommit en hel busslast som bor har pa campen) men tankte att eftersom dom ar sa manga sa marks det nog inte att jag smyger in till datorn. Men ack. Det var ju kanda vietnameser fran sjukhuset ocksa i festen och blev indragen av var fulla men kara van Mrs Tuan. Och dar fick jag sitta med fult flatade fiskbensflator och idrottsshort och vanlig troja medans dom andra var stupfulla och kladda for fest. Kande mig nagot malplacerad. Gick och hamtade Ida och vi joinade festen. Var riktigt roligt att se dessa fulla manniskor. Det var inte konstigt att de var fulla for vi upptackte snart att dom drack vodka som vi dricker ol och de drack ol som vi dricker vodka.


Vi drogs verkligen med i stamningen om man sager sa och det var lange sen jag skrattade sa mycket som jag gjorde den kvallen. Efter ett tag sa drog vi vidare till ett kareokestalle. Men kan saga att festen var snabbt och innehallsrik. Vi drogs in i festen runt 20 tiden och lag i sangen innan 23. De ni!


  Tror detta var hela ganget som drog vidare till kareokebaren!


  Jag och Mrs Tuan.


   

Jag och en korean som jag och Ida kallar storhuvud. Sust vi traffade honom vagade han kanppt saga ett ord. Nu sa han I Love You till allt! :) Sen har vi Mr Dien och Ida.



 

Mr Dien och en koreansk doktor. De berattade hela kvallen att de skulle para ihop sin barn xD Sen en bild pa det klassiska drickandet. :) Dock kunde de inte riktigt detta eftersom drickan kom mer pa dom sjalva och golvet an i munnen...


     


         

Jag rakade hamna i Mr Dien famn for en valstur till ABBA. Man kan verkligen se hans nojda min och min forskrackta min...  Efter min vals sa var det Idas tur.


  Annu en gruppbild


    

   Har spelas det luftgitarr och trumsolo med varldens inlevelse!   


       

   

Gruppfoton och kareoke till hundra! :)


Sen var den kvallen slut ...

Det jag tankte skriva om i mandes var framforallt att lagga upp bilderna pa det konstiga vi at i Mong Cai. Sa har ar det. Angbakta bullar med typ fars, svamp och agg i. I like alot, men det ser inte alltfor gott ut!

   



Annars sa kan jag ju saga att vi hindrade var "baksmalla" genom att vara pa forlossningen pa praktiken nu tis och ons. Har varit med om tva forlossningar. Denna forsta sprang vi in till nar vi nastan skulle sluta for dagen sa jag trodde aldrig vi skulle hinna se den. Da jag har forstatt att forlossningar tar nagra timmar. Men icke. Nar vi kom in sa stack dom hal pa hinnorna och 20 minuter efter lag bebisen pa magen. Men aj, sager jag bara. Aven om det gick fort sa tusan vad allt spanns ut. Puh,


Andra forlossningen vi fick vara med om var idag. Gick inte riktigt sa snabbt och hon fick sys efterat. Men an sa lange har jag inte fatt se dom klippa upp for att barnet ska komma ut, vilket jag anda forstatt ar ratt vanligt. Fick nastan vara med om ett kejsarsnitt ocksa. Dock hindrade headnursen oss pa operationen. Synd. Men var handledare forsokte verkligen.


Far lagga upp bilder fran dagen pa primary school och forlossningsavdelningen bilder imorrn. Ikvall ska vi pa middag hos Mrs Ha. Och mojligtvis ar det en avslutningsfest for koreanerna efter det. Vi far se vad kvallen har att erbjuda ;)

 
 
garderobsgrubbel&byråbekymmer

garderobsgrubbel&byråbekymmer

18 maj 2011 21:39

hoppas du har en skön kväll!

//Anna
driver webshoppen Avanna.se med egendesignade linnen tshirts tygkassar smycken och posters.
www.avanna.se

http://pyttis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Johnsson - 21 juni 2011 16:28

Jag är hemma... Mitt äventyr är slut och jag längtar redan tillbaka till Vietnam! ...

Av Frida Johnsson - 19 juni 2011 05:38

Imorgon ar det dags att borja hemfarden.... Hoppas vi! Igar nar vi satt pa en restaurang sa fick vi hora att flyg harifran har blivit installda! Ajaj, det orkar jag verkligen inte med! Sa hoppas vadret blir battre sa man slipper allt jobb..   Men...

PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Ovido - Quiz & Flashcards