Direktlänk till inlägg 13 maj 2011

Rensa kyckling med pinnar....

Av Frida Johnsson - 13 maj 2011 15:38

Pa var lediga dag idag tankte vi besoka restaurangen vi var pa sist har i Uong Bi. denna gangen fick vi inte fram nagon meny att peka pa, utan en tjej fragade om vi ville ha kyckling och vi sa ja... Medans vi vantade sa kom vi pa att det kanske inte var sa bra, och vara tankar hade ratt. For nar maten kom in lag dar en hel kyckling med huvudet och allt. MUMS!


Men jag tankte att det ar val bara att testa, sa farligt kan det inte va och tog ena benet. Kan ju saga att rensa kyckling med pinnar ar inte latt! Men lite kott fick jag ut till slut. Men det smakade ingenting och det var segt och ja, usch! Det gick icke ner, Sa jag borjade iaf pilla lite pa den hela kyckling for att se om det fanns nagon file. Och sa vander jag och ser att de tillagat kycklingen hel, och da menar jag verkligen hel. Men hela innandomet och allt. Da gick det inte att ata mer. Sa ja, var lunch idag bestod av tva bitar kyckling och kanske 2 dl torrt ris. Hela kalaset kostade oss typ 30 kr var...


men vi gjorde nog deras dag ;)


Har kommer tva filmer fran engelska lektion for tre aringarna pa dagiset


 
 


Imorgon aker vi till Mong Cai och upplever Vietnam, hoppas vi pa. For eftersom vaderprognosen visar regn och aska sa blir det inget liggade pa stranden. Dessutom har vi tva vietnameser med oss sa vi hoppas pa det basta :)

 
 
Ingen bild

mamsen

14 maj 2011 08:31

Va kul morgondagen låter
hoppas ialla fall att vädret blir något så när på er utflykt
så med nyfikenhet fram emot nästa bloggrapport
kram

 
Ingen bild

emma

14 maj 2011 16:38

Hoppas verkligen inte att det regnar har imorgon. Vi ska aka bat mellan Battambang och Siem Reap. I atta-tio timmar, haha. Idag har vi svettats utan hejd, trampat uppfor trappor till tempel och akt bambutag. Bara fem minuter regn. Ganska bra planerat att den regnigaste dagen var nar vi akte buss igar. Hoppas det gar bra med dina eksem och att de blir battre!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Johnsson - 21 juni 2011 16:28

Jag är hemma... Mitt äventyr är slut och jag längtar redan tillbaka till Vietnam! ...

Av Frida Johnsson - 19 juni 2011 05:38

Imorgon ar det dags att borja hemfarden.... Hoppas vi! Igar nar vi satt pa en restaurang sa fick vi hora att flyg harifran har blivit installda! Ajaj, det orkar jag verkligen inte med! Sa hoppas vadret blir battre sa man slipper allt jobb..   Men...

PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Ovido - Quiz & Flashcards