Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

Det var tva foster som var doda, men de ar battre nu...

Av Frida Johnsson - 12 maj 2011 13:00

Ja, sa kan engelskan bli har. Tur att vi fick lite oversatt dagen innan sa vi visste vad hon menade annars kunde det bli helgalet..


Anledningen till fa inlagg ar att vi haft 11 lakarstudenter pa campen som ockuperat datorn har. Sa det har inte hant nagot allvarligt iaf. Dock har jag faktiskt haft mitt forsta lakarbesok har i Vietnam. Fick ga och besoka doktorn pa infektionsavdelningen igar. Mitt eksem hade blossat upp riktigt illa, och doktorn sag ut som han trodde det var nagot fruktansvart smittsamt och farligt for han vagade knappt narma sig haha.. Men jag fick iaf en tub med antibiotikasalva. Sa nog ska det bli bra alltid. Hade inte forvantat mig nagot annat for har ger man antibiotika till allt!


Veckan har spenderats pa avdelning for nyfodda och barn med urologiska problem. Var riktigt tomt pa patienter faktiskt. Men har nagra bilder att ga igenom ;)


 

En av de pytte bebisarna som lag pa avdelningen.


Pose bilder med sjukskoterske studenter. Dessa var riktigt trevliga och de ville verkligen ova sin engelska och man horde att nar vi pratade med handledaren sa repeterade de ord som treatment osv for att lara sig. Kul. Dessa har vi aven haft lite sms kontakt med :)


       

Infusions-apparat, en lite plutte bebis i kuvos och behandling av gulsot..


     

Sjukskoterska som hjalper till att mata en bebis (forsta omvardnadsgrejen vi ser), en bebis med massor av slangar och sista bilden ar en bild pa en bebis som far syrgas.


   

Tva tvillingpojkar som de forsta dagarna blev omhandertagna av mormor och farmor (de tva gulkladda) eftersom mamman fick gora kejsarsnitt sa lag hon pa eftervard. Mormor och farmor var sa gladda over pojkarna och att vi halsade pa dm...


       

Pa eftermiddagen var det dags for bad. Kan saga att detta inte var en latt match i ett forkladde som gjorde att jag sag ut och kande mig som en uppstoppad korv plus att banken inte var sarskilt ergonomisk for oss jatar! Dessutom forsta gangen jag badar ett barn... Men det var kul :)


    Torkning och sterilisering av navelstrangen..


   

Varmt ar det har sa flaktar andvands flitigt. Det ar minsan tur att vi fick namnskyltar av plats sa vi har en lite flakt med oss ;)


  Jag och Mrs Ngyuet :)


     

Jag och en av tvilligpojkarna. Gillade inte att vara hos mig, blev hungrig och gnallig ;). Andra bilden ar pa en mamma som ar 47 ar och overlycklig for att hon fatt barn. Hon har en son pa 16 ar sen innan och haft svart att fa barn efter det. Sista bilden ar pa en doktor som gor massage for att bebisen ska fa lattare att andas. Han kom och gjorde detta iaf en gang om dagen..


Idag har vi varit pa ett dyrt dagis. Ar makta inponerad av detta. kommer upp bilder imorrn for nu orkar jag inte mer ;)Ikvall har vi aven fatt besok av Mrs ngyuet och hennes son som fick ta ett dopp i pooolen med Ida. han var helt overlycklig efter detta :)

 
 
Ingen bild

emma

13 maj 2011 00:24

Trist med ditt eksem. Har i Phnom Penh jobbar vi pa myggbett.

 
Ingen bild

Elina

13 maj 2011 16:23

Men herregud vilka söta ungar. Du är också söt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Johnsson - 21 juni 2011 16:28

Jag är hemma... Mitt äventyr är slut och jag längtar redan tillbaka till Vietnam! ...

Av Frida Johnsson - 19 juni 2011 05:38

Imorgon ar det dags att borja hemfarden.... Hoppas vi! Igar nar vi satt pa en restaurang sa fick vi hora att flyg harifran har blivit installda! Ajaj, det orkar jag verkligen inte med! Sa hoppas vadret blir battre sa man slipper allt jobb..   Men...

PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Ovido - Quiz & Flashcards