Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

Bantningsdiet a la vietnam? Undra hur det funkar egentligen...

Av Frida Johnsson - 8 maj 2011 16:12

Dagen till ara har vi bara legat och stekt flasket i stort sett. Var nerom marknaden en vanda, dok tankte vi inte pa tiden eftersom dom har "lunchstangt". Sa det var bara att traska hemmat igen. Men pa eftermiddagen tog vi cykeln ner (som nu har blivit lagat! i rekordtid for att vara vietnameser) och vantade pa Mrs Nyuget, som skulle folja med oss in. Eftersom vi inte forvantade oss att cyklen skulle vara lagad var vi dar typ en halvtimme innan vi skulle. Var en valdigt konstig gubbe (maste varit nagot allvarligt fel pa honom eller berusad) som inte alls fattade att vi inte ville ha med honom att gora. Kom ocksa fram ett par, vanner, som borjade prata med oss pa engelska. Han studerade tursm i halong bay. Sa honom kanske vi traffar igen nasta helg. Han ville ova lite pa sin engelska, vilken jag tyckte var valdigt bra. Och han blev valdigt glad over att vi forstod honom :) Dom bjod oss aven pa glass..som dock inte smakade nagon, men valdigt snallt gjort.Nu ikvall har vi gjort nam, helt sjalva! Dock fick ata ur sas-skalar, for vi har inga djupa tallrikar :) Liksa har vi inga bunkar, sa da tog vi en kakform man har i ugnen. hihi man tager vad man haver :)


Mr Dien var valdigt orolig for oss. Han hade hort att vi inte gick till marknaden varje dag. Sa han var orolig att vi antingen skulle bli spinkiga eller sjuka. Men vi sa att han inte behovde oroa sig, vi ater sa vi ar matta. Tur han inte kollar pa vara portioner for det ar nog inte ens halften av vad som dukas fram nar vi ater mat som blivit lagad av nagon har. Jag fattar verkligen inte hur dom kan ata sa mycket och vart maten tar vagen pa dom. For vietnameser ar langt ifran stora!


Bilder fran gardagen

     

 

 

Ute matstallet pa marknaden :)


      Och sa drinken vi fick efter maten. Vi sa vi var torstoga och hoppades pa vatten. Dom dricker namligen inget till maten har. Sa fick vi detta, som inneholl annu mer mat. Jag och ida var proppmatta redan frn borjan sa vi orkade inte ens halften, men fick resten med oss hem i en pase xD

 
 
Ingen bild

emma IGEN

8 maj 2011 16:32

uuuuh, det där såg inte gott ut (syftar på drinken) brr.

 
Ingen bild

Eva i Lönsboda

12 maj 2011 11:48

Hej
Nu har jag läst ifatt. Mycket intressant verkar vara ett härligt land med vänligt folk.
Sjukvården verkar väl också ok även om våran MAS skulle fått spader. Alla kvällsmediciner i en bunke.
Nu är jag mest orolig för din syrra i Kambodja som inte har hörts av på några dagar
Ha de bra
Hälsningar Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Johnsson - 21 juni 2011 16:28

Jag är hemma... Mitt äventyr är slut och jag längtar redan tillbaka till Vietnam! ...

Av Frida Johnsson - 19 juni 2011 05:38

Imorgon ar det dags att borja hemfarden.... Hoppas vi! Igar nar vi satt pa en restaurang sa fick vi hora att flyg harifran har blivit installda! Ajaj, det orkar jag verkligen inte med! Sa hoppas vadret blir battre sa man slipper allt jobb..   Men...

PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Ovido - Quiz & Flashcards