Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Paparazzi

Av Frida Johnsson - 5 maj 2011 15:18

idag pa praktiken kom jag och Ida underfund med att vi kan lika garna sluta fraga om vi far ta bilder, for det far vi, overallt. Sa idag sa hade vi kameran uppe mycket :)


Annars har det inte hant sa mycket mer an gardagen, injektioner och tittat lite i journaler. Skramt och lekt med barnen. En del ar super radda for oss stora vita monster och en del ar valdigt nyfikna :P  Jag laddar upp ett bildregn istallet...


Rummet for injektionerna och det s.k vantrummet :P De gulkladda ar patienternas anhoriga och de vitkladda som har blatt pa axlarna ar studerande. Morkblatt - ssk studerande och ljusblatt - doktorsstuderande. 


   

Injektionsgivning. Inte lika brutalt pa bilden som vi sag igar. Har haller dom inte fast barnen sa mycket som igar..


     

Tva mammor vars barn hade sygas. Alldeles for stora masker. Det barnet som ar till hoger var dar igar ocksa. Pa eftermiddagen var den stackaren vitare an vitast. Da sa t.o.m jag till dom att de skulle halla masken battre. Da hade dom lagt den brevid barnet... Suck, varfor inte satta en grimma istallet?


     

Barn... Ser ocksa pa bilden. Tre barn och tre mammor i tva sangar. Oh nu ar det LITE folk pa avdelningen... Tank da ocksa att har ar for dyrt for att kopa blojor.... Mer sager jag inte ;)


Har far de nagon sorts medicin de ska andas in i 3 minuter... 


   

Lite till patienter. Denna killen var valdigt intresserad av oss :) Valdigt sot liten pojk!


Innan vi tog denna bilden fragade vi var handledare om dom bara har mediciner som behandling. Ja sa hon da. Sen reste hon sig efter en stund och borjade undervisa en mamma hur man klappar sitt barn pa ryggen nar den ligger... "Hon forstod nog inte var fraga" tankte vi da... Det kan vara ett problem ibland. 


Avslutningsbilden for idag... Skillnaden mellan svenska arbetskor och vietnamesiska ;)         

 
 
helena

helena

5 maj 2011 16:33

så roligt att följa dig och ida här :) hoppas ni har det bra! kram helena

http://iseethelight.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Johnsson - 21 juni 2011 16:28

Jag är hemma... Mitt äventyr är slut och jag längtar redan tillbaka till Vietnam! ...

Av Frida Johnsson - 19 juni 2011 05:38

Imorgon ar det dags att borja hemfarden.... Hoppas vi! Igar nar vi satt pa en restaurang sa fick vi hora att flyg harifran har blivit installda! Ajaj, det orkar jag verkligen inte med! Sa hoppas vadret blir battre sa man slipper allt jobb..   Men...

PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Ovido - Quiz & Flashcards