Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

Laga mat med pinnar ar svart!

Av Frida Johnsson - 4 maj 2011 07:14

Igar var vi hembjudna till Mrs Nyuget. Vi stod utanfor var camp och vantade pa henne, sa kom hon med moppen. Och som jag trodde sa skulle vi aka med henne. Jag fick dock snabbt springa in och byta om, for den klanningen jag hade forst hade jag inte kunnat sitta pa en moppe med.


Men efter ombyttet sa hoppade jag och Ida pa. Ja vi blev tre pa en moppe och jag tankte hur denna lilla manniska skulle lyckas kora pa oss klumpar, men vi kom fram hela. Det var ett fint enplanshus hon bodde in. Halen bestod av mammans sang och en tvmobel. Sen hade dom ett rum som Mrs Nyguet och hennes man och deras barn sov i. Sen var det koket och en liten toa. Nar vi kom hade hon forberett lite av maten. Hon skulle lara oss att gor nam alltsa varrullar pa vietnamesiskt vis. Det var svart men det gick :)


 


Har forsker Ida och jag att gora varrullar. Som ni ser pa sista bilden ar det stor skillnad pa Mrs Nyugets varrulle och min (bilden dar det bara ligger tva). Tror ni vet vilken som har gjort vilken...Pa den dar det ligger manga sa ser ni hur mycket battre det blev med lite ovning, dar har jag gjort alla, for att skryta lite ;)


     

Fick t.o.m en liten applad ;) haha! Nar vi gjort alla varrullar sa skulle dessa puttra i olja. Och vandas, men pinnar. Riktigt svart!Forsta bilden ser ni Mrs Nyuget som anvader pinnar sa latt sa latt. Och den andra ar pa mig nar jag gor tappra forsok, tog langre tid men det gick.


   


Hon larde oss aven att gora en riktigt god fisksas, som vi sett pa flera stallen som dom doppar det mesta i. Den kommer jag gora ofta hemma :)


Har sitter vi vid "matbordet". Jag, Mrs Nyuget, hennes man och hennes mamma. Deras son var for radd for oss sa han holl sin inne pa sitt sovrum den mesta tiden :)Dom skrattade at oss nar vi vanda och vred efter en bekvamare sitstallning. Och nar vi tapper forsokte ata med pinnar. Men till slut sa fick jag lite berom for att jag larde mig snabbt. Kunde ta maten sjalva i alla fall :)


 

Sen var det dags for avfard hem. Igen pa moppe. Dock sa fick vi en varsin chaffis denna gangen och jag fick sitta bakom Mr Nyuget. Nar jag forsokte satta mig pa moppen gjorde jag inte det sarskilt grasiost utan med en duns och han borjade gapskratta. Jakla vilka tunga gaster vi har som kommer ta sonder fjadringen pa mopeden. Jaja...


Det roliga var ocksa att vi fick titta pa bilder pa deras familj. Sa kommer vi till en bild dar Mrs Nyuget ar storre. Hon sa att det vagde jag jaaaaaatte mycket.. Vi fragade hur mycket och hon sa 56 kg. Vi skrattade och sa att vi vager 68 nu. 68?!? fick vi till svar med en oppen mun och skratt efterat.. Vilket sakert gjorde skrattet nar jag satt mig pa moppen annu battre for dom xD

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Johnsson - 21 juni 2011 16:28

Jag är hemma... Mitt äventyr är slut och jag längtar redan tillbaka till Vietnam! ...

Av Frida Johnsson - 19 juni 2011 05:38

Imorgon ar det dags att borja hemfarden.... Hoppas vi! Igar nar vi satt pa en restaurang sa fick vi hora att flyg harifran har blivit installda! Ajaj, det orkar jag verkligen inte med! Sa hoppas vadret blir battre sa man slipper allt jobb..   Men...

PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Ovido - Quiz & Flashcards