Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Helgen i Hanoi

Av Frida Johnsson - 2 maj 2011 14:28

Jag fick hem tva klanningar jag har sytt upp i Hanoi. Blev glatt overraskad fran en av sommerskorna, den dar fabrken hade gatt sonder sist. Klanningen blev inte alls som den sag ut pa bilden men ar trots det nojd. Man marker vilka som verkligen ser hur dom ska gora och vilka som gor klanningar som kanske t.o.m jag hade lyckats med ;)


Annars sa besokte vi Historiska museet. Dar traffade jag Anna och hennes reskamrater. Mycket trevligt att bade traffa dom och att jag och Anna faktiskt lyckades traffas har i Vietnam :) Aven om det bara blev for nagra timmar.

     

     

Synd att det knappt fanns nagon information vi kunde forsta. Pa skyltarna stod det mycket pa vietnamesiska och ytterst fa ord pa engelska pa vissa. Och informations foldern vi fick om museet var pa franska...

Efter museumet gick vi till ett cafe, hogsta vaningen med vacker utsikt. Detta besokte aven jag och Ida dagen efter innan vi skulle akta tillbaka till Uong Bi.


   

Hrm, Vi besokte aven nattmarknaden. Sjukt mycket folk! I borjan var det helt lugnt men efter en timme, om ens det, sa var det smokat overallt. Sa mycket sa jag och Ida gav upp och gick till var restaurang och satt oss dar istallet. Trotta och slitna. Kan ju saga att vi somnade gott den kvallen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Johnsson - 21 juni 2011 16:28

Jag är hemma... Mitt äventyr är slut och jag längtar redan tillbaka till Vietnam! ...

Av Frida Johnsson - 19 juni 2011 05:38

Imorgon ar det dags att borja hemfarden.... Hoppas vi! Igar nar vi satt pa en restaurang sa fick vi hora att flyg harifran har blivit installda! Ajaj, det orkar jag verkligen inte med! Sa hoppas vadret blir battre sa man slipper allt jobb..   Men...

PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Ovido - Quiz & Flashcards