Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Vi tjanar 8 ggr mer an en lakare

Av Frida Johnsson - 14 april 2011 11:59

Eftrmiddagens praktik var riktigt givande aven om vi inte fik se sa mycket patienter. Men vi hade en jatte bra sjukskoterska som kunde battre engelska. Sa vi hade konversationer med doktorer m.m


Sa vi har kommit fram till

- Att vi tjanar mer an 8 ggr mer i manden an en lakare har gor.

- Att man blir av med jobbet ifall man foder mer an tva barn

- Dom kan inte fatta att vi ar sa manga i familjen

- Inte heller kan dom forsta att vi far leva ihop med pojkvan om man inte ar gifta.

- Inte heller att vi far skaffa barn innan vi gifter oss.

- Dom kan inte forsta att vi bara hinner undersoka halften av alla patienter dom undersoker under en dag.


Det ar valdigt roligt. Kom skert fram till mer men kommer inte pa mer nu.


Nagot annat jag verkligen inte gillade idag var att nar vi steg in ett undersokningsrum var en tjej pa vag att kla av sigfor en gynekologiundersokning. Man ser att hon ar valdigt blyg, inte alls som dom andra har varit. Jag ville bara ga ut igen. Men var handledare tar fram stolar som vi ska sitta pa nastan mitt i nyllet pa underlivet typ. Stackars tjej. Men vad ska man gora :P


Annars har vi varit med om lite oron, nasa, hals undersokningar, klamma pa magen, ultraljuds undersokningar av foster, njurar, lever m.m, Och sa saklart en te paus. Ar ju bara ett tva timmars pass pa eftermiddagen da vi har lunch mellan 11-14. Sjukt gott vill jag lova! ;)

 
 
Sara

Sara

14 april 2011 12:26

Ni verkar ha de gott kusse :) Take care <3

http://SaraJohnsson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Johnsson - 21 juni 2011 16:28

Jag är hemma... Mitt äventyr är slut och jag längtar redan tillbaka till Vietnam! ...

Av Frida Johnsson - 19 juni 2011 05:38

Imorgon ar det dags att borja hemfarden.... Hoppas vi! Igar nar vi satt pa en restaurang sa fick vi hora att flyg harifran har blivit installda! Ajaj, det orkar jag verkligen inte med! Sa hoppas vadret blir battre sa man slipper allt jobb..   Men...

PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Ovido - Quiz & Flashcards