Alla inlägg under november 2010

Av Frida Johnsson - 12 november 2010 11:35

En sån här skulle jag vilj ha! Tänk att hoppa in i en sån nu i de kalla intertiderna när man ska mysa i soffan framför tvn! Oh... Synd att de inte riktigt passar min plånbok :/


     


Eller dessa! Teddy! :)


   


Gå in på deras webbsida för att titta mer [Länk]

Av Frida Johnsson - 12 november 2010 11:03

Tänk att det redan är fredag, helt sjukt!


Har börjat ny kurs i skolan. Vet inte vad jag tycker om den egentligen. Får la se hur det blir. I tisdes åkte jag hem till ofm efter skolan och stannade till torsdagmorgon då jag begav mig till skolan igen. Var riktigt trevligt att vara hemma. Var på träning i gamla gymnastiksalen och gymmade på onsdagmorgonen och tog även en promenad senare med bror och hund :) Så har iaf rört på mig lite. Annars har jag inte gjort så mycket.


Igår träffade jag Malin, fick tillbaka mig kofta som jag lagt i hennes väska på östersjö. Haha. helt sjukt. Det är tur man har vänner som det inte verkar konstigt att träffa även om det typ går ett halvår mellan varje gång man ses :) Men blir nog snart igen för planerade att se på bio snart och då ta med våra pojkar också :)


Nej, om jag ska hitta på något vettigt nu innan det blir en runda till ofm igen, men denna gången för jobb.


 

Av Frida Johnsson - 7 november 2010 13:06

Idag när jag gick upp, ändå sent för klockan var nästan 10, så var det fortfarande frost på bilarna utanför. UUhh, vintern är verkligen på väg... Usch. Men solen sken så bestämde mig ändå för att ge mig ut en runda med kameran. Skönt :)


 

Av Frida Johnsson - 5 november 2010 16:33

Ja, nu har man lämnat in sista uppgiften i denna kursen. Skönt skönt. På måndag börjar nästa ;)


Igår var jag och syster på medel styrka pass på gymmix. Jag trodde allvarligt mina muskler skulle dö. Fruktansvärt jobbigt!! Kanske blir till att gå dit fler gånger.


Nej, jag är för hungrig för att skriva här nu... Får se om jag skriver senare ikväll.

 

Av Frida Johnsson - 3 november 2010 13:58

Ja. Idag skulle jag hinna med massor var det tänkt.... Men det sprack rätt rejält när jag låg och dro mig läänge i sängen idag. Grymt skönt. Men trots detta är jag helt sjukt trött idag. Höstvädret tar verkligen på mig detta året. Och inte gör det det bättre att det ska pissregna hela dagen - jag hade faktiskt tänkt ut och springa med inte så lockande längre. Får väl se om jag kommer ut senare.


Nu ska jag göra någon nytta. Borde börja med plugget... men antagligen blir det städ eller plocka upp tvätt och disk.


 

Av Frida Johnsson - 2 november 2010 21:29

Den jobbiga dagen jag hade framför mig blev inte så jobbig trots allt. Visst är det skönt när dte går på det hållet? Den muntliga redovisningen gick helt okej idag, intressant att lyssna på andras. Och för första gången i mitt liv har jag sett en kvinlig kondom samt hur man .. hrm... kan ju inte säga "sätter på" den. Är nog snarare hur man trycker in den :PKan inte fatta att den funnits i Sverige sen -95 och jag aldrig hört talas om den. Fast enligt mig var det ingen bra lösning så troligtvis därför man inte hört om den heller.


Satt och sökte på detta på google, hittade en blogg som beskriver känslan jag själv fick när jag fick se detta [Länk] Riktigt kul!


Annars har dagen eller rättare sagt hela kvällen spenderats i Udds klubbstuga. Blekinge Idrottsförbunds styrelsemöte.... Får se vad jag kan hitta på resten av kvällen. Troligtvis ladda inför tre lediga dagar, med lite skolarbete och träning :) Ser fram emot dette veckoslut :)

Av Frida Johnsson - 1 november 2010 16:59

Haft en väldigt bra helg. Utan plugg dock, hade tänkte göra lite inför redovisningen som är imorrn. Men får kämpa med det ikväll istället :)


Menmen. I lördes besökte vi modellfotograferna som var i Karlshamn denna helgen. Var super roligt även om vårt papper råkade hamna helt fel så vi fick vänta LÄNGE! Annars var det super kul :) Efter fotograferingen åkte vi och hämtade thaimat som vi åt hemma hos Ida. Var dö hungriga efter 5 timmar på smink och fotografering. Till maten kollade vi på en film. Bra avslut på dagen. Kom hem sent sent.


    


Igår var det dags för tvätt dag. Fick även in ett styrkepass med Eric. Riktigt skönt för kroppen faktiskt. Kommer inte på om jag gjorde något mer... Vilket minne man har!


Idag var vi en snabbis i skolan och kollade igenom redovisningen. Sen träffade jag Jennie över en fika och promenad genom stan. Mycket trevligt!!! Alldeles för länge sen sist, som vanligt!


Nej, plocka in tvätten, tända ljus och öva på redovisning innan det är dags för kvällens träningen med syrran :)

PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Ovido - Quiz & Flashcards