Alla inlägg under oktober 2010

Av Frida Johnsson - 20 oktober 2010 13:56

Jag vill sälja min dotter som slav - Vad anser prästerskapet om det?


Väldigt komiskt på ett vis, måste läsas i vilket fall ;) Klicka på länken ovan

Av Frida Johnsson - 18 oktober 2010 21:08

Ibland känns livet himla bra och ibland lite. Fått lite av varje senaste dagarna men tänker nog bara avslöja det bra :)


Igår var min kära mor och far här. Lämnade ett drängaskåp och lådor som nu står i hallen. Får ta en bild någon dag och visa. Jag är himla nöjd med resultatet iaf!


Varit i skolan idag och hade sexualundervisning. Nog bästa jag fått genom tider. Var inte den gamla vanliga med könsorganen i genomskärning och "hur en befruktning går till" utan något helt annat. Grymt humoristisk kille från RFSU. Så fruktansvärt bra föreläsning. Kan verkligen inte ge annat än beröm. Och som vi skrattade. Föreläsningen filmades också, så om jag hittar den på nätet framöver så ska jag berätta. Den är verkligen värd att se isf :)


Mötte även en glad överraskning när jag kom hem, mitt HM paket hade kommit. Trodde det skulle dröja längre. Så bortsett från fruktansvärd tandvärk, gör så riktigt humm-ont när jag bara dricker pga av att visdomstanden verkligen vill upp nu, har jag faktiskt haft ett par bra dagar!


Dock mindre arg för jag inte tränat..... Menmen. Imorrn ska jag ju upp till Kyrkhult och träna knattar, förhoppningsvis kan jag träna lite själv med.

Av Frida Johnsson - 16 oktober 2010 18:18

Vet inte riktigt varför jag inte skriver på vardagrna längre. Tydligen kommer jag bara ihåg bloggen efter helgens bravader :PMenmen... Nu skriver jag iaf.


Hänt lite sen sist. Varit och tränat en del i veckan. Känner mig lite duktig. Ännu mer duktig känner jag efter vad jag fått gjort i helgen hittills. Har varit upp på vinden och rensat upp, sorterat grejer och packat ner i lådor osv. Så nu har vi snart en vind vi kan gå i igen. Grymt härligt. Men än är det lite kvar men det börjar deffinitivt arta sig :) Även hunnit m,ed att träna och haft tid för pojken. Länge sen vi gjorde saker ihop på det viset. Är mest vardaliga saker nu förtin. Men eftersom han också var ledig igår blev det en riktig mysdag ihop :)


Annars försöker jag kämpa mig igenom en skönlitterär bok vi ska läsa genom skolan. Valde den som var nästan en biografi, eftersom det är sådana böcker jag absolut älskar men denna... Gud va jobbigt den är. Får verkligen kämpa mig igenom den. Har inte ens kommit halvvägs än. Suck på den. Menmen. Vad ska man göra?


Nahe, går nog upp på vinden en runda till i hopp om att få det klart tills imorrn om nu saker skulle hända :) Hoppas hoppas att det kommer ske!

Av Frida Johnsson - 16 oktober 2010 16:35


Om du får ett sms eller ett mail där någon uppmanar dig

att stoppa upp ett paraply i röven å sedan fälla ut det,

GÖR INTE DET!!!

Det är nån som luras.

Det är ett helvete att få ut det igen.

Av Frida Johnsson - 12 oktober 2010 21:48

Tiden går fruktansvärt fort för mig känns det som för tillfället!Visserligen klagar jag inte. Tycker faktiskt jag trivs rätt bra med mitt liv nu :) Hur härligt som helst!


Helgen spenderades hemma i slottet. Härligt. Mamma kom och hämtade mig i stan så stack vi och kollade till gravarna i Hällaryd, sen blev det inom en loppis i Svängsta (fyndade ett gammal linneskåp). Sen him. I söndes var det dags för Castorama. Grymt roligt att kasta spjut, diskus slägga och stöta kula. Så länge sen. Gick i vilket fall super bra. Slog förra årets rekord i allt utom spjutet. Fattar inte hur man kan göra det utan att träna faktiskt :P Menmen. Sen efteråt blev det dags att hämta skåpet jag fyndade dagen innan. Annars har tiden bara gått till att umgås med familjen.


Sen har det varit skola. Och idag har jag och sis bråkat för andra gången i hela våra långa liv. Box-cirkelträningen var super svettig därmed. Härligt efteråt. Nu ska jag försöka få upp lite bilder på hemsidan och lite häår sen blire nog sängen, för Sverige verkar vara för kasst för att titta på ikväll 


                            


 


Av Frida Johnsson - 8 oktober 2010 11:37

Veckorna går snabbt nu känns det som. Vi har börjat ny kurs i skolan - Folkhälsovetenskap. Verkar rätt lugnt. Får se hur det blir längre fram. Annars har jag och Eric varit i Löddeköpinge igen. Gick lite snabbt i affärer sen blev det en liten föreläsning som Oli stod för. Han är en underbar människa och dessutom otroligt kunnig :)

det var nog det roliga som hänt i veckan. Har iofs haft mitt första syskonbråk med syrran (gymmix boxen) i tisdags. Var riktigt kul och det känns i kroppen. Igår gick jag och Ida också en mega runda. Hä'rligt trött på kvällen sen. Och idag är man ledig. Gottans.


Nä, dags att ta tag i lite grejer men först bjuder jag på Hagbard :)

 

Av Frida Johnsson - 3 oktober 2010 14:30

Men kanske ska jag återvända till verkligheten nu?


Kan ju inte säga annat än att jag har haft en hel del att göra i denna kursen. Usch vad jag OGILLAR omvårdnadsforskningen teori och metod 2! Tänk att jag ska gå igenom en sån här kurs till. Olängta! :P Men idag skickade jag iaf in den självständiga enkätstudien, grymt skönt. Så många timmar man lagt på den. Så ska man ta helg nu då? Hrm... lång och skön helg jag kommer få nu när nästa kurs börjar imorrn.


Men tror den blir roligare. Folkhälsa låter roligare än omvårdnadsforskningens teori och metod iaf :P Nu ska jag bara städa undan efter veckors av skolarbete som ligger i en stor skräphög på skrivbordet så jag kan börja leva lite igen :)

PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Ovido - Quiz & Flashcards