Direktlänk till inlägg 10 september 2010

Biggest Loser Sverige

Av Frida Johnsson - 10 september 2010 16:05

 

Jag såg första avsnittet idag av Biggest Loser Sverige. Eftersom jag är ett stor-fan av den amerikanska versionen så tyckte jag det skulle bli spännande att se svenskar göra detta. Men som många andra skrivit blev det lite av en besvikelse. Men det har bara gått ett avsnitt ännu. Mycket kan ändras...


Det jag tyckte var dåligt var att man inte fick se något utav träningen typ. Träningsbiten är ju den som är "rolig" att se. Man får se hur de kämpar, ibland spyr osv.. Plus att man kan få lite tips till sin egna träning ;) Dessutom innehåller iaf den amerikanska versionens träning mycket dramatik så varfr inte filma det?!


Sen.. Varför fanns det inget vad-hände-sen i slutet? Det brukar jua lltid visas om de som röstats ut klarade sig hemma och hur mycket de gått ner. Varför hade dom inte de? Får man gå och undra hur det går för alla deltagare som åker ut nu i sverige. Det är ju lite med charmen att se att de lyckas. I stort sett alla har ju gått ner och har många nya livsmål i dessa vad-hände-sen-scenerna. Kanske är vi svenskar inte lika starka utan faller tillbaka och därför visar de inte de? Hrm...


Sen som jag läste någonstans var att eftersom det var svenskproducerat är det trist. Svenskar är inte som amerikaner som är "camera ready". Amerikanerna spelar ofta in länge scener som där de får sitta och reagera på saker som hänt - men även om de gör allt detta på en gång lyckas de verkligen som att de satt i ett annat rum samtidigt som de står på tex vågen. Sjukt! Detta lyckas inte svenskarna med!


Det blev tyvärr ingen riktigt känsla. Även om det gräts jätte mycket nu i vår premiär av biggest loser blir det ändå inte som man jag tittar på amerikanerna då t.o.m jag kan sitta och böla. 


Hoppas avsnitten blir bättre! :) Men även om det inte är som riktiga Biggest Loser så är det ändå en stor inspirationskälla till att fortsätta med träningen!

 
 
Cecilia

Cecilia

10 september 2010 17:16

Förra försöket att göra ett nordiskt Biggest Looser (svenskt, norskt o danskt) var så otroligt vrädelöst att jag fasade för den helsvenska varianten... I den nordiska hade de tre tränare, som allihopa var supermesiga, och folk gick typ ner "hälsosamt" i vikt, sådär 1-2kg per vecka, och alla bara snackade skit hela tiden. Det var astråkigt.

Så därför tyckte jag faktiskt att detta helt nya var betydligt bättre! dock ett ganska stor minus för att programledaren är stel com en planka och har ungefär lika mycket personlighet som ett isflak:/

http://cissivarning.blogg.se

Frida Johnsson

10 september 2010 18:54

Haha, ja i så fall förstår jag varför du tyckte detta var bättre. Såg aldrig det andra du pratar om. Och jag håller med om programledaren också... hoppas verkligen det kommer bli bättre än så här!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Johnsson - 21 juni 2011 16:28

Jag är hemma... Mitt äventyr är slut och jag längtar redan tillbaka till Vietnam! ...

Av Frida Johnsson - 19 juni 2011 05:38

Imorgon ar det dags att borja hemfarden.... Hoppas vi! Igar nar vi satt pa en restaurang sa fick vi hora att flyg harifran har blivit installda! Ajaj, det orkar jag verkligen inte med! Sa hoppas vadret blir battre sa man slipper allt jobb..   Men...

PRESENTATION

FRIDA KARLA EMELIA JOHNSSON

Frida var namnet jag tilldelades vid födseln. En presentation av sig själv blir alltid fånig. Hur man än vrider och vänder på orden låter det ändå som ett insändarbrev till kamratposten. Men här kommer ett försök i alla fall. Jag är en tjej på 21 år som försöker hinna med så mycket som möjligt. Jag bor i en lägenhet och har ett riktigt charmtroll till pojkvän. Håller på att anpassa mig till det nyblivna alltid lika rosamolns fyllda sambo livet i Karlshamn. Sjuksköterskestudent i Kristianstad med siktet inställt på ambulansen. Inne på tredje terminen och planerandet för vårens utlandspraktik i Vietnam är i full gång! Nu när mentorsprojektet Näktergalen är avslutat har jag istället gått med i styrelsen i Blekinge Friidrottsförbund. Jag tränar även friidrott och är ledare för blekingelaget för 13-14åringar, hjälptränare till en grupp knattar i Karlshamn och fixar även med hemklubbens hemsida. I min blogg skriver jag om mitt liv som student, tränare, sambo, dotter och vän. Allt från djupa tankar till små funderingar och planer inför framtiden. Enjoy

FEBRUARI

KATEGORIER

ARKIV

BLOGGAR JAG BRUKAR LÄSA

FRÅGA MIG

0 besvarade frågor

BESÖKSSTATISTIK

BLOGLOVIN


Ovido - Quiz & Flashcards